HTC: Vi er Rolex inden for smartphones

Marketing og markedsandele er knap så meget i fokus hos HTC. Gode produkter skal automatisk vende skuden.

HTC: Vi er Rolex inden for smartphones

I et interview med CNBC snakker HTCs leder for det amerikanske marked, Jason Mackenzie, om, hvordan HTC ikke bekymrer sig synderligt om markedsandele, idet deres smartphones er så meget bedre end Samsungs og sammenligner dem med Rolex indenfor ure.

– HTC All New One: Det ved vi indtil videre

“Når du tager din HTC telefon op i forhold til en konkurrerende telefon, er det bogstaveligt talt som om du sammenligner, du ved, et Rolex med et Timex ur” fortæller Jason. “I modsætning til nogle af vores konkurrenter som i høj grad fokuserer på marketing, så hælder vi vores sjæl ned i telefonerne og tror derfor at til syvende og sidst, hvis vi laver et fantastisk produkt – et produkt du kan være stolt over at lægge ved siden af dig – så vil markedsandelene og alt det andet klare sig selv.” fortsætter han.

HTCs One har som bekendt været en af de mest roste telefoner i 2013, men markedsandelene er ikke helt fulgt trop for HTC, forhåbentlig kan den kommende topmodel gøre noget ved det.

Selv om markedsandele ikke er altafgørende, så kræver det nogle penge på bundlinjen at fortsætte med at udvikle telefoner, Apple er et fint eksempel på at markedsandele ikke betyder alverden, de er et godt stykke bag Samsung på det globale marked, men skovler til stadighed penge ind

Kilde: Boy Genius Report