Huawei: Ascend P6 skal ramme 10 millioner i år

Målet for det nye, tynde smartphone-flagskib fra Huawei er klar. Ascend P6 skal runde 10 millioner solgte eksemplarer i 2013.

Huawei: Ascend P6 skal ramme 10 millioner i år

Huawei er klar med selskabets næste store satsning på smartphone-markedet, nemlig den såkaldte Ascend P6.

Med en stor satsning følger ligeledes store forventninger. Ifølge produktdirektør Yu Chengdong sigter Huawei mod, at Ascend P6-salget skal på den anden side af 10 millioner eksemplarer inden årets udgang, skriver UnwiredView.com.

I sammenligning med iPhone– eller Galaxy S-salget lyder det måske ikke voldsomt, men Huawei har heller ikke et brand som Apple eller Samsung at profilere på nuværende tidspunkt.

Som hjælp til at nå målsætningen om 10 millioner solgte eksemplarer, har selskabet afsat 90 millioner yuan (knap 82 millioner kroner) til marketing i hjemlandet Kina og cirka tre gange så meget i Europa.

Ifølge Huawei har selskabet overhalet både Apple og Samsung med Ascend P6 og er nu et år foran konkurrenterne. Hvorvidt det nye Huawei-flagskib kan leve op til det prædikat, må en eventuel produkttest vise.

Du kan læse specifikationerne for Ascend P6 ved at klikke her.

Nedenfor kan du se en reklamevideo for Huawei-flagskibet.

Sidste nye om temaet

Redaktionen har fulgt udviklingen og her er fortsættelsen på historien. mobilsiden gik videre med sagen. 20/6/2013 vinklede vi sagen videre med et indlæg omkring emnet Så tynd er Huawei Ascend P6 – Historien finder du her. Seneste nyheder om Huawei finder du her..