Illoyalitet betaler sig

På det danske mobilmarked kan det godt betale sig ikke at blive for knyttet til sit teleselskab.

Illoyalitet betaler sig

Ved at være illoyal og skifte teleselskab, når man ikke er bundet længere, kommer der masser af tilbud om næsten gratis telefoner. Det koster teleselskaberne, og i bund og grund går det udover den loyale kunde. Det skriver MetroXpress i dag.

 – “Vi ser, at teleselskaberne straffer den loyalitet, som de gode kunder viser dem. Til gengæld belønner de illoyale kunder, som hopper fra selskab til selskab efter slagtilbud,” siger Martin Salamon, som er telepolitisk medarbejder i Forbrugerrådet, til gratisavisen.

Den mening deler teleanalytikeren John Strand, som til MetroXpress slår fast, at de trofaste kunder rent faktisk betaler for, at de illoyale kan få nye mobiltelefoner.

Han foreslår desuden også, at hæve bindingsperioden til mere end de nuværende seks måneder.

LÆS OGSÅ: “Telegiganter skjuler tilbud fra trofaste kunder”