iPhone 3G S skabte priskaos og defekte webshops

Både 3’s eller Telias webshop gik i sort, da salget af iPhone 3G S blev skudt i gang i nat. Hos 3 var prisen 1.200 kr. dyrere end de officielle udmeldinger.

iPhone 3G S skabte priskaos og defekte webshops

Hverken 3 eller Telia kunne klare presset, da selskaberne i nat kl. 00.01 åbnede for salget af den nye iPhone 3G S i deres respektive webshops.

På Mobildebat.dk – landets største deabtforum om mobiltelefoner – indløb de første meldinger om nedbrud på 3.dk blot få minutter efter startskuddet. I tillæg oplevede brugerne efter sigende at blive flyttet længere tilbage i køen uden at have gjort noget som helst.

Kunderne i Telias webshop blev ligeledes præsenteret for nedbrud og serverfejl – i nogle tilfælde lige inden de skulle til at betale.

Prisen var 1.200 kr. dyrere

Mens nogle kunder kæmpede for overhovedet at få 3’s wepshop til at virke, var der andre, der havde held med at få en bestilling igennem.

Priserne med 3iDeal-abonnementet var imidlertid 1.200 kr. dyrere i forhold til de officielle udmeldinger fra 3. Abonnementet var listet til 799 kr. i stedet for 599 kr., og det betød fx, at minimumsprisen over seks måneder for en 32GB iPhone 3G S var 6.286 kr. De officielle udmeldinger dagen før sagde 5.092 kr.

En hel del forundrede debattører på Mobildebat.dk fik svar på deres spørgsmål, da en bruger – der ifølge eget udsagn arbejder hos 3 – kunne meddele, at “der udelukkende er tale om en fejl i den måde, det bliver vist på webshoppen”.