iPhone-kundernes loyalitet er faldende

Apples kunder har altid været meget loyale, men en ny rapport viser, at denne loyalitet er faldende.

iPhone-kundernes loyalitet er faldende

En ny rapport fra analyseselskabet Strategy Analytics viser, at loyaliteten hos iPhone-ejere er faldende, hvilket betyder når der skal vælges ny smartphone, så vil en voksende andel af dem kigge efter andre mærker end Apple.

Det er første gang, at analysehuset har registreret en faldende loyalitet hos iPhone-brugerne, selvom de jævnligt foretager meningsmålinger.

Værst er det i Europa, hvor kun 75 procent siger, at de vil købe en iPhone igen næste gang, dette tal var for et år siden på 88 procent.

Tendensen er den samme i USA, dog mindre markant. Her vil 88 procent nu købe iPhone igen når der skal skiftes smartphone, mod 93 procent sidste år.

Strategy Analytics begrunder faldet med al den dårlige omtale der har været på det seneste – blandt andet med Apple Maps, lak-problemer samt manglende 4G-understøttelse alle steder i Europa.

Seneste tilføjelse til historien

Historien fik nyt liv. mobilsiden har holdt fast i temaet. 1/11/2012 puplicerede vi en ny vinkel på sagen med sagen om Sådan får din iPhone 5 adgang til 4G-nettet – Historien finder du her. Tjek også seneste nyt om temaet her..