LG har succes med touchscreen-mobiler

LG har solgt over 7 millioner touchscreen-mobiler på kun fem kvartaler. Viewty har været vigtigst.

LG har succes med touchscreen-mobiler

LG Electronics har offentliggjort, at de har solgt syv millioner touchscreen-baserede mobiltelefoner siden de lancerede Prada, deres første touch-mobil, fem kvartaler siden. Fem millioner af disse er udelukkende Viewty, Voyager og Venus.

Viewty er blevet solgt i to millioner eksemplarer, mens Venus står for 1,6 millioner og Voyager for 1,3 millioner.

Det store salg et touchscreen-mobiler har været vigtigt for LG, både for markedsandele og regnskab. Gennemsnitsprisen for de tre nævnte mobiler er over 2000 kroner, hvilket samlet giver en god indtjening.

Salget har ligeledes bidraget til et større kundekendskab af LG. I Storbritannien steg deres kendskab fra 80 procent til over 90 procent, og i USA fra 65,1 procent til 83,1 procent.

Touchscreen vigtig for fremtiden

LG ser ud til, at være afhængige af den fortsatte touchscreen-succes, og fremtiden ser da også lovende ud, hvis de kan holde kvaliteten oppe. Ifølge en analyse fra Strategy Analytics vil, der være 125 millioner touchscreen-mobiler i 2010 mod 30 millioner i 2007.

Her skal LG dominere markedet, hvis de vil forvente, at holde den nuværende succes.