Lumia 920 skal sælges til de modige og kreative

Nokia skal sælge deres nye topmodel Lumia 920 til de modige og kreative, samt på basis af tilliden til deres brand, mener ekspert.

Lumia 920 skal sælges til de modige og kreative

Nokia Lumia 920, Windows Phone 8 topmodellen, der starter med at sælge i Danmark fra i dag, skal sælges til trofaste Nokia-kunder, og dem som tør prøve kræfter med noget nyt, og som ikke vil sættes i båsene ”Samsung” og ”iPhone”.

Den melding kommer fra livsstilsekspert Christian Grau fra DRs program ”Kender Du Typen”.

– ”Lumia 920 har et design som vil appellere til de uformelle, men den benytter et styresystem, der er mere formelt og dog mainstream. Med sort ramme bliver den meget konservativ og med gul ramme et kreativt statement, der også afspejler et vist mod til ikke at gå den slagne vej med en iPhone, ” siger Christian Grau i en pressemeddelelse.

Kæmpetest af Nokia Lumia 920

Han mener desuden, at den primære målgruppe må være dem, som allerede har en Nokia-telefon, men som vil prøve kræfter med en smartphone.

Nu rammer Lumia 920 Danmark

– ”De mange farvekombinationer betyder appel til et yngre og mere trendorienteret kundesegment. Derfor kan man også forestille sig, at en del tidligere iPhone fans vil kaste sig over Lumia 920, ” vurderer Telias privatkunde-direktør Christoph Nørgaard.

Nokia Lumia 920 koster omkring 4.600 kroner uden abonnement ifølge Mobilpriser.dk.

Web-TV: Se testen af Lumia 920

Flere nyheder i sagen

Tematikken er stadig aktuel. mobilsiden kunne ikke slippe historien. 16/11/2012 rettede vi nyt fokus på sagen med artiklen Blog: Sådan blev smartphones smarte – Historien kan læses her. Redaktionen dækker emnet fortløbende. Se seneste nyt her.