M1 anklager Onfone for ulovlig at at holde på kunderne

M1 anklager Onfone for at bryde loven, når de forsøger at overtale kunderne til at blive hos dem. Det er bare god kundeservice, mener Onfone.

M1 anklager Onfone for ulovlig at at holde på kunderne

Når Onfones kunder forlader teleselskabet bliver de ringet op af en sælger hos Onfone, der nu vil give dem bedre vilkår og billigere telefoni, for på den måde at forhindre, at de forlader selskabet.

Men det er imod branchens regler, mener konkurrenten M1.

M1 har nu klaget til brancheforeningen Telekommunikations-industrien (TI). Det skriver ComOn.dk.

-”Det er klart misbrug af informationer, at man sætter sit call-center til at ringe ud til alle de kunder, som er ved at flytte væk og prøver at overtale dem til at blive som kunde,” siger Mads Veiby, direktør hos M1.

God kundeservice

I reglerne for nummerportering står der, at teleselskaberne ikke må “obstruere for en kundes opsigelse”, og at “selskaber ikke må misbruge deres viden om en nummerportering til andet end selve nummerporteringen.

Men Onfone mener ikke, at der er noget forkert i det de gør.

– ”Vi mener ikke, at vi gør noget, der er ulovligt. Vi kontakter alle kunder, hvis de er utilfredse, eller hvis der er noget, de er i tvivl om. Vi spørger alle opsagte kunder, om der er noget, vi kan gøre bedre. Det er egentlig bare god kundeservice,” siger Morten Strunge, der er direktør i Onfone.