Mobilkunderne skal udvikle nyt iPhone-abonnement

Der er ofte kritik af teleselskaberne, fordi de ikke lytter nok til kunderne. Nu inviteres mobilkunderne til at deltage i udviklingen af et nyt abonnement til iPhone og andre smartphones.

Mobilkunderne skal udvikle nyt iPhone-abonnement

“Vi vil skabe Danmarks bedste data-abonnement”, lyder det storslået fra Onfones direktør Morten Strunge.

Mandag oprettede han derfor et indlæg på debatsiden Mobildebat.dk, hvor landets mobilbrugere inviteres til at deltage i udviklingen af produktet.

Onfone lover, at brugerne kan være med hele vejen, og at abonnementet efterfølgende bliver sendt på markedet.

Kunderne er eksperterne

Onfones direktør tror ikke, at teleselskaberne altid er de klogeste, når det kommer til udviklingen af mobilabonnementerne.

– “Mange brugere har fingeren på pulsen, og interesserer sig for både mobilen og abonnementet, og desuden har mange en klar holdning. Derfor tror jeg ikke, at vi som teleselskab altid er verdenseksperter”, siger Morten Strunge.

Telenor leverer mobilnettet til Onfone, der selv har råderet over prissætningen.

Mange kreative nye tanker

Få timer efter debattråden blev startet, er flere brugere kommet med anderledes vinkler på, hvad der er et godt dataabonnement.

Debattøren “mb…” har foreslået, at man køber en mængde data, som frit kan forbruges, og fordeles mellem to sim-kort. Brugeren kan dermed selv bestemme, om data skal bruges på mobilen eller på en USB-dongle (mobilt bredbånd) til computeren.

“Yorbaman” synes dataforbruget skal følge en ‘stige’, hvor prisen falder afhængigt af, hvor meget der anvendes. Når der bruges mellem 0 og 10 MB koster det fx. 2 kroner pr. MB, mellem 10 og 40 MB 1,5 kroner pr. MB osv. Når en ny måned begynder, nulstilles ‘stigen’ til trin ét.

Konkurrenterne kan aflure idéer

På Mobildebat.dk kan de konkurrerende mobilselskaber følge med i Onfones idé-udvikling, men det bekymrer ikke direktøren.

– “Vores reklamebureau anbefalede et lukket forum, men vi synes, det var vigtigere at lave det åbent for at få så mange med som muligt. Konkurrenterne kan godt nok læse med, men de vil være flere måneder om at implementere eventuelle ændringer i deres abonnementer. Så det frygter vi ikke”, lyder det selvsikkert fra direktøren.

Onfone forventer at det nye dataabonnement skal på gaden indenfor 10-14 dage.

Deltag i debatten:
 – Her kan du selv deltage i debatten om abonnementet