Mobilpakker er fremtiden

TDC aflivede i går, som det sidste af de store teleselskaber, det gammeldags mobilabonnement og har i stedet indført mobilpakker.

Mobilpakker er fremtiden

Det gammeldags mobilabonnement, hvor der blev afregnet for hvert minut, pr. afsendt SMS og benyttet megabyte data, er nu kun historie. TDC lancerede i går, som det sidste af de store teleselskaber, nye abonnementer som pakkeløsninger.

Siden specielt Onfone sidste år åbnede for “mobil-krigen”, har danskerne på kort tid vænnet sig til at købe deres mobilabonnementer som samlede pakker med faste minutter, gratis sms/mms og en bestemt mængde data til et fast beløb pr. måned.

Grunden til den ændrede adfærd på markedet er, at folk i stigende grad køber smartphones i dag, hvilket giver et større behov for data m.v. Ligesom teleselskaberne også mener, at det er nemmere for kunderne at sammenligne priser på tværs af teleselskaberne.

Dog er der her en del faktorer, som ikke er indregnet i de pakker. TDC giver f.eks. Play gratis med i alle mobilpakkerne – og andre teleselskaber har lignende tiltag.

Læs også:

Alt inklusiv og pak-selv nye TDC abonnementer