Mobilt bredbånd nyder kæmpe succes

Markedet for mobilt bredbånd har oplevet en eksplosiv vækst. På et år er antallet af abonnenter blevet fordoblet.

Mobilt bredbånd nyder kæmpe succes

På et år har 210.000 danskere investeret i et mobilt bredbåndsabonnement. Det svarer til en fordobling i antallet af det samlede antal abonnementer, skriver dr.dk.

Den kraftige fremgang overrasker imidlertid ikke Lars Monrad-Gylling, der er formand for brancheforeningen IT-Branchen.

– “Vi er nået til et tidspunkt, hvor teknologien og produkterne er til stede. Og mobilt bredbånd indfanger to store trends: Høj hastighed og mobilitet,” siger Lars Monrad-Gylling til DR Nyheder.

Markedslederen på mobilt bredbånd er fortsat mobilselskabet 3, der har en markedsandel op 43,1 procent. Det svarer til et fald på 2,4 procent på et halvt år.

I samme periode har Telenor fået løftet markedsandelen fra 10,3 procent til 13,4 procent. TDC og Telia har stort set ikke bevæget sig.

Tallen stammer fra IT- og Telestyrelsens halvårsstatistik.

Læs også:
Status: Fastnet dør – stadig flere mobiler end danskere