Mobilt bredbånd stiger med raketfart

Stigninger på flere hundrede procent gør mobilt bredbånd til det hurtigst sælgende teleprodukt nogensinde.

Mobilt bredbånd stiger med raketfart

I lejligheden, i sommerhuset, på caféen, i bussen – danskerne vil have internetadgang hvor som helst. Det seneste år er danskernes brug af mobilt bredbånd således eksploderet.

Telia har fået 278 procent flere kunder, TDC 73 procent og Telenor 319 procent – og ifølge teleanalytiker John Strand fra Strand Consult er festen endnu ikke forbi.

– ”Der er tre ting i livet, som er svære at undvære, når man først har prøvet det: God vin, god sex og mobilt bredbånd! Det er det hurtigst sælgende produkt nogensinde i mobilindustriens historie. Salget vil vokse igen i år, om end ikke helt i samme tempo som i 2009, selv om der stadig sælges 22.000-25.000 mobile bredbåndsforbindelser om måneden,” siger John Strand til business.dk.

Selvom mobilt bredbånd giver nem adgang til internet på farten, anvender 50 procent det hjemme, viser tal fra TDC. 25 procent bruger mobilt bredbånd på arbejdet, mens 25 procent anvender det, når de er på farten.

Næsten 700.000 danskere har købt et abonnement til mobilt bredbånd.