New York Post blokerer adgangen for iPads

Avisen New York Post blokerer nu adgangen til sin hjemmeside for iPad brugere, og tvinger brugerne til at købe adgang via en applikation.

New York Post blokerer adgangen for iPads

Den amerikanske avis New York Post er begyndt at blokere for webadgangen til sine sider.

Det er dog kun brugerne af Apples iPad, som bliver mødt med en lukket dør, mens alle andre brugere frit kan tilgå avisens hjemmeside.

I et forsøg på at tvinge iPad brugerne til at betale for avisen indehold, har avisen valgt at blokere for alt indhold, når iPad-ejere forsøger at tilgå avisens hjemmeside via iPad’ens indbyggede Safari browser.

Det skriver online mediet PaidContent.

Køb vores App

Når en iPad bruger forsøger at tilgå avisens hjemmeside, så bliver brugeren mødt med en side, som forklarer, at avisen indhold kun kan læses ved at købe en speciel iPad applikation med en månedlig abonnementspris på $6.99.

Avisen indhold er dermed lukket land for iPad brugere – med mindre de vil betale for indholdet.

iPad brugere, der benytter en anden browser end Safari (f.eks. Opera eller Skyfire), bliver dog ikke mødt kravet om en betalingsapplikation, og har forsat fri adgang til alt indholdet på New York Posts hjemmeside.

Flere nyheder om iPad

Efterfølgende kom der nyt om emnet. mobilsiden har holdt fast i temaet. 20/6/2011 kom den efterfølgende historie med en vinkel på Facebook er endelig på vej til iPad – Den videre historie kan du læse her. Meget er sket siden. Klik her for at læse seneste nyt om emnet..