OiSTER: Vi hæver ikke priserne

Som et af de eneste selskaber vil OiSTER ikke hæve priserne efter de nye roaming-regler men i stedet bevare deres nuværende priser og lægge EU-data oven i hatten.

OiSTER: Vi hæver ikke priserne

I går bragte vi nyheden om, at EU-Kommission har kritiseret de mange danske teleselskabers prisstigninger for at bruge den nye roaming-aftale som undskyldning. Men et selskab, der ikke kommer til at rokke ved prisen, de hedder OiSTER.

OiSTER, der er 3’s budget-selskab, følger nemlig med deres moder-afdeling og bevarer deres nuværende abonnementspriser samtidigt med at de inkluderer en vis mængde data i EU når de nye regler træder i kraft 15. juni. Det skriver selskabet på deres hjemmeside og i en pressemeddelelse.

EU har nemlig besluttet, at teleselskaberne skal tilbyde pakker, der enten indeholder en vis portion data til roaming, eller alternativt ingen mulighed for roaming. I OiSTER-huset fortæller de, at de ikke rigtig er tilhængere af nogle af mulighederne, men de vælger at inkludere den minimum mængde af data, som EU kræver.

Se også: 3’s roamingpakker overhaler EU-krav

”EU giver mulighed for at sætte en fair use grænse, som definerer, hvor meget data kunderne max skal kunne bruge på roaming. Og den grænse vil vi benytte. Vi er kendt for lave priser, meget data indhold og en gennemsigtig prisstruktur, og vi har altid været meget påpasselige med vores omkostninger og har på den måde kunnet dele gevinsten med vores kunder i form af superbillige abonnementer,” fortæller OiSTERS direktør Jesper Bennike.

OiSTER’s tilpasning af abonnementerne betyder helt konkret, at kunderne kan bruge deres mobiler i EU til samme pris som de plejer i Danmark. Har du eksempelvis et abonnement til 89 kroner i måneden og har 8 GB data med i pakken, vil du fra 15. juni kunne benytte 2,5 GB af disse uden for Danmark, men altså inden for EU.

Yderligere dataforbrug udover de 2,5 GB vil dog blive takseret pr. forbrugt MB til den absurd dyre gamle ordning.

Se denne: Telebranchen: Fri EU-roaming er en ekstrem dårlig forretning

Er du kunde hos OiSTER vil du i løbet af næste uge modtage personlig information om, hvad den nye lovgivning specifikt betyder for dig. Hos OiSTER tager man dog ikke så tungt på den nye lovgivning, og de vil bare fortsætte af samme spor som vanligt.

”OiSTER´s løfte til markedet og kunder er, at vi er ’bedst til prisen’. Det har vi bestemt tænkt os at blive ved med at være,” fastholder Jesper Bennike.

Læs også: Alle Telia-kunder får EU-roaming, men prisstigninger venter

Fortsættelse:

Siden redaktionen kørte denne nyhed er der kommer nyt i sagen. mobilsiden fulgte op på sagen. 10/5/2017 samlede vi op på historien og publicerede en artikel omkring temaet CBB-kunder kan alligevel beholde deres ‘for altid’-abonnementer – Læs fortsættelsen her. Se også seneste nyt om emnet ved at trykke her..