Onfone truer nye kunder med spærring

Onfone udsendte i weekenden en mail til deres nye kunder, hvor de truede med at spærre mobilen.

Onfone truer nye kunder med spærring

Mobilselskabet Onfone fik givet en lang række kunder en ordentlig forskrækkelse i weekenden.

Onfone kom nemlig ved en fejl til at sende en mail til 800 nye kunder, der er i gang med at få deres nummer porteret til selskabet, hvori de truer med at spærre telefonen, fordi der er overtræk på kontoen – altså selvom de egentlig slet ikke er kunder hos Onfone endnu.

Fejlen er sket i forbindelse med en ændring i fastpris-abonnementerne, som nu har fået gratis data. Derfor skulle kunderne, der i forvejen havde en data-pakke tilknyttet, krediteres for et mindre beløb på 25 kroner.

Men fordi de endnu ikke var kunder i selskabet, resulterede krediteringen med et minus på kontoen, hvilket automatisk udløser en mail og SMS, hvor kunden bliver bedt om at indbetale beløbet, ellers spærres kontoen. Det forklarer Onfones direktør, Morten Strunge, over for Mobilsiden.dk.

Hvor mange kunder der nåede at indbetale beløbet, af frygt for at få mobilen spærret, har Morten Strunge ikke noget tal på.

Fejlen er nu rettet, og kunder der har modtaget denne mail kan ånde lettet op.