Orange dypper tæerne i hård dansk konkurrence igen
De kom ind på det danske marked under navnet Mobilix i 1998, og siden kom de til at hedde Orange, som de også gør nu. I 2004 solgte Orange-koncernen dog sin danske forretning fra, og siden da har man ikke set dem i Danmark indtil for nylig.
Læs også: Det betyder Telia og Telenors sammenslutning
Orange er nemlig begyndt i det små at kigge ind på det danske marked igen – dog i en noget anden udgave. Orange sælger nemlig enheder og sim-kort til Frankrig gennem deres side på dansk.
Til Jyllands-Posten siger Sébastian Crozier fra Orange Horizon, som er et datterselskab med fokus på nye forretningsområdet, at ”Vi mener, at Danmark er et ret interessant land for os, så vi lancerer blødt for at lære mere om markedet og forbrugerne her.”
Læs også: TDC åbner op for mere fleksibelt netværk
Aktieanalytiker i Sydbank Morten Imsgard mener dog, at der ikke er noget at komme efter for Orange i Danmark. Der er simpelthen for meget konkurrence i branchen, som tingene ser ud nu, til at en ny spiller vil kunne tjene penge i Danmark.
Morten Imsgard forventer ikke, at Orange vil gøre et stort indtog i Danmark, men udtalelsen fra Sébastian Crozier udelukker ikke muligheden for et fuldbyrdet comeback.