Pokémon GO endelig i Japan – lander med gyldne vinger

Japanerne kan nu endelig få lov at deltage i den internationale Pokémon-jagt, og det bliver med fastfoodkæden McDonald’s som hovedsponsor.

Pokémon GO endelig i Japan –  lander med gyldne vinger

Det begyndte i Australien, USA og England, senere bredte det sig til det meste af Europa og nu, langt om længe, er det blevet japanernes tur.

Der er naturligvis tale om lanceringen af det ultra-populære mobilspil Pokémon GO, der nu omsider er landet i dets hjemland, Japan. Spillet har været længe undervejs, og det har bl.a. skyldes en manglende tro på de japanske servere, beretter Engadget i dag.

Derudover har forsinkelsen også været forårsaget af afsluttende forhandlinger med deres nye storsponsor, McDonald’s. Vi har allerede hørt om McDonald’s introduktion af Pokémon-legetøj i deres Happy Meals, men samarbejdet byder på mere end dette.

Se også:  Nintendo er nu mere værd end Sony – takket være Pokémon

Det bliver nemlig sådan, at samtlige af McDonald’s mere end 3.000 restauranter bliver til de såkaldte Pokéstops og Gyms, hvor de mange japanske spillere kan samle objekter og dyste med deres fangede Pokémons.

Fastfoodkæden satser på den måde på at forbedre deres image i det japanske marked, hvor de tidligere har døjet med mange skandaler og dårlige historier. Derudover håber de naturligvis også på, at de mange Pokémon-spillere tager et hurtigt stop i deres restaurant, når nu de alligevel er ude for at jage Poké-monstrene.

Læs også:  Reklamer på vej i Pokémon GO i form af sponsorerede steder

Men udover at selskaberne bag kommer til at nyde godt af samarbejdet, så kan der også findes en gevinst for Pokémon-entusiasterne. Det meste af aktiviteten i spillet foregår generelt omkring de større byer, mens yderområder ikke har helt så meget at finde.

Men med en McDonald’s restaurant i stort set alle japanske byer, så vil selv de mindste områder have en mulighed for at få noget ud af spillet.

Tjek også: Pokémon GO: Den ultimative guide med tips og tricks

Det er dog ikke kun i Japan. at spillerne vil mærke til sponsoraterne. Stille og roligt udvikler det sig også til andre lande, hvor bl.a. USA nu også har fået firmabaserede Pokémon-områder.

Om vi også kommer til at kunne bruge de danske McDonalds’s restauranter eller andre virksomheder i vores jagt efter Pokémons er dog endnu uvist.

Deltag i afstemningen Spiller du Pokémon GO?