Problemer med DSB-Billet applikation

Siden lanceringen har der været fejl med applikationen DSB Billet, og nu er DSB i gang med at udvikle en ny version.

Problemer med DSB-Billet applikation

Brugerne i Google Play Store og Apples App Store har klaget over DSB Billet applikationen, som de ønsker selskabet snart får til at virke.

DSB har nu også indrømmet, at der er for mange fejl i applikationen, som op mod 5.000 personer bruger hver dag til køb af togbilletter via deres smartphone. Med applikationen slipper man nemlig for, at gå til den almindelige billetluge eller automaten.

Til Version2 har DSB fortalt, at de forventer at de i løbet af denne uge vil godkende en nyudviklet applikation. Derefter skal den så godkendes i Apples App Store før den er tilgængelig for brugerne. Godkender DSB den, så burde den dog være klar i Google Play Store hurtigt derefter.

 -”Vi er selvfølgelig rigtig kede af, at det her påvirker vores kunder. Og de kunder, der på grund af serverfejl har fået lavet dobbeltkøb, får selvfølgelig refunderet købet,” siger kommunikationskonsulent i DSB, Helene Gram Rabell til Version2.

DSB Billet er downloadet mere end 400.000 gange siden juni 2010, og benyttes af op mod 5.000 personer hver eneste dag.