QR-koder er et hit i markedsføring

De små scanbare QR-koder ses både på reklamer og annoncer, og er en stor succes hos både forbrugere og annoncører.

QR-koder er et hit i markedsføring

QR-koderne dukker op flere steder, når virksomhederne bruger dem i deres markedsføring.

Forbrugerne kan scanne koden med en applikation installeret på en smartphone, og derved hive noget ekstra information ind på mobilen.

QR-koden kan også indeholde et link til en konkurrence, en salgsopstilling på en bolig, eller et link til en opskrift. 

Og virksomhederne har i høj grad taget QR-koderne til sig, skriver Business.dk.

-”Det giver en hel unik mulighed for at føre en forbruger fra et trykt medie eller en reklame til et nyt virtuelt univers. Og det giver en virksomhed en mulighed for at generere noget mersalg,” siger Rikke Høyer Schrøder, der driver bloggen Love Barcodes, og har arbejdet i medie- og reklamebranchen i mange år.

Glade forbrugere

Også forbrugerne er positive over for QR-koderne. En undersøgelse fortaget af Grafisk Arbejdsgiverforening viser, at 65 procent af dem, der har prøvet at scanne en kode, havde en god oplevelse.

-”Med undersøgelsen har vi slået fast, at der ligger gode muligheder for at binde trykte og elektroniske medier meget praktisk sammen. Derudover er det en ekstremt hurtig måde at levere informationer i markedsføring,” siger Lars Bram, administrerende direktør i Grafisk Arbejdsgiverforening til business.dk.

Læs også:
– Baggrund: Hvad er mobile stregkoder?
– Få en tour i drømmeboligen via QR-kode
– Mobil-stregkoder kan give virus på mobilen