QR-koder videreudviklet til salgskanal

QR-koderne har længe mest været brugt som henvisning til hjemmesider eller lignende, men nu bliver de en direkte salgskanal.

QR-koder videreudviklet til salgskanal

En ny dansk virksomhed har videreudviklet brugen af QR-koder, så de nu ikke længere blot er henvisninger til hjemmesider og lignende, men blevet direkte salgskanal. Den nye løsning hedder OBuy og integrere QR-koderne i et mobilt site.

Med kun to klik på mobiltelefonen kan man nu scanne koden eller gå ind via applikationen, købe produktet og få det leveret. DagliBrugsen tester denne løsning i seks måneder fra november måned af.

 – ”Med QBuy går vi fra, at QR-koderne supplerer kampagnebudskabet til, at de bliver en reel salgskanal. Med vores løsning kræver det kun en scanning og to klik, fra du har set en annonce for et produkt eller en ydelse til du har købt det,” fortæller Henrik Holst, som er en af partnerne bag QBuy. Han fortsætter: ”QR-koderne er efterhånden blevet en integreret del af mange kampagner, og mere end hver anden dansker har prøvet at scanne en QR-kode. Men meget få kampagner har udnyttet QR-kodernes fulde potentiale.”

DagliBrugsen tester løsningen i et halvt år inden længe, men løsningen er allerede implementeret hos Holte Vinlager. OBuy-løsningen koster 495 kroner om måneden at benytte for virksomheder.