Sådan vil Apple få fat i midrange markedet

Billigere iPhones har der været talt om længe, men nu tegner der sig en model for, hvordan Apple skal få fat i mid-range kunderne.

Sådan vil Apple få fat i midrange markedet

Apples markedsandel er faldende, og der står nu Android på tre ud af fire solgte smartphones på verdensplan.

En af årsagerne til Androids succes skal findes i, at der sælges bunkevis af billige Android-smartphones, mens Apple i princippet kun har topmodeller.

Apple sætter normalt priserne på ”sidste års modeller” lidt ned, men ikke nok, i forhold til, at langt fra alle vil give store summer for en smartphone. Dermed går Apple glip af en potentiel vækst, da smartphone-markedet frem til 2018 i mid-range og low-end segmentet, vil udvide sig mere end high-end markedet.

Væksten ligger i billige smartphones

Mange analytikere har rådet Apple til at lancere en lavpris-iPhone, hvilket selskabet indtil nu ikke har gjort.

Gamle iPhones skal sælges som nye

Måske har Apple valgt en anden tilgang til, hvordan der kan skabes omsætning i det nye interessante segment. Ifølge Bloomberg News har Apple indgået aftale med Brightstar Copr til at udføre et ombytningsprogram.

– Apple sælger billige renoverede iPads

Apple kan så gensælge gamle renoverede telefoner, til en markant lavere pris, og dermed gøre iPhone tilgængelig for endnu flere kunder, skriver EPN.dk.

– Danskerne foretrækker highend smartphones

Gensalget vil kun ske på umodne og mindre udviklede markeder, således der ikke kannibaliseres på salget de områder, hvor kunderne gerne betale mange penge for telefonerne.

 
Læs også:
– Ingen planer om renoverede iPads i Danmark

Sidste tilføjelse til historien

Sagen slutter ikke her. Redaktionen har bragt den videre. mobilsiden gik videre med historien. 4/6/2013 fik historien nye ben at gå på med et indlæg omkring Nokia: Vi har tid til et langt sejt træk – Artiklen kan læses her. Du finder seneste nyt her.