Sådan vil Huawei genvinde europæisk terræn

Mere marketing og større synlighed skal ifølge Huaweis chefer være med til at genvinde terræn i Europa og resten af verden.

Sådan vil Huawei genvinde europæisk terræn

Sidste år havde kinesiske Huawei et ambitiøst mål om at sende 60 millioner smartphones på markedet. Målet blev på ingen måde nået, da selskabet kun fik sendt omkring 32 millioner enheder ud til forhandlerne.

Nu har Huaweis chefer lavet en plan, der for alvor skal få Huawei tilbage, som en af forbrugernes foretrukne mærker, når det gælder smartphones.

Planen går i alt sin enkelthed ud på mere marketing og større synlighed.

Da Huawei i februar 2012 erklærede at de ville indtage det danske marked, var det planen at der ikke skulle være store marktingskampagner og reklamer. Kendskabet til selskabet og dets produkter skulle ske ved simpel omtale og mund-til-mund formidling.

Strategien holdt nok ikke helt og Huaweis CMO Shao Yang oplyser ifølge Engadget, at firmaet nu vil øge andelen af marketing og igen satse på at nå 60 millioner smartphones på et år.

Kilde: Engadget

Mere om emnet

Siden redaktionen kørte denne fortælling er der kommet nyt i sagen. mobilsiden fulgte op på historien. 24/4/2013 publicerede redaktionen historien om Markant stigning i datatrafik hos Telia – Du finder artiklen her. Tjek også seneste nyt om temaet her.