Samsung åbner 60 butikker i Europa
Når man køber et produkt, så får man som hovedregel altid den bedste kundeoplevelse i dedikerede butikker, til den mærekevarer man handler. Hos mobilproducenterne sælges enhederne oftes hos teleselskaber, og særligt i Europa er der langt imellem producenternes dedikerede forretninger.
Apple gør det allerede
For at tage et eksempel herpå, så er der mange danske Fona-forretninger, som huser adskilte Apple stores.
Samme tiltag bruger Samsung, der netop har indgået aftale med Carphone Warehouse om 60 nye butikker rundt om i Europa. Det skriver Engadget via Carphone Warehouse.
Aftalen udspringer fra stor succes med 3 lignende Samsung-butikker i Spanien, der dagligt drives af Carphone Warehouse. De 60 nye vil over de næste 3 måneder blive åbnet på tværs af 7 europæiske markeder: England, Ireland, Tyskland, Spanien, Portugal, Sverige og Holland.
Butikkerne vil være flotte og gennemførte, og naurligvis sælge Samsungs mobile sortiment af mobiler, tablets, laptops og “wearables”.
“Vi er glade for at være Samsungs foretrukne europæiske partner for deres butiks-udrulning. Vores Connected World Services virksomhed vil kombinere Carphone Warehouse distributions-ekspertise og systemer med et af verdens største brands, og vil hjælpe os med at gøre livet lettere for andre via forbundet teknologi” siger Andrew Harrison, Chief Executive Officer hos Carphone Warehouse.
Selvom at aftalen ikke bringer Samsung-forretningerne til danskerne, så udelukkes det ikke i fremtiden.
“Der er potentiale til at udvikle forholdet, når Carphone Warehouse fungerer som Samsungs foretrukne partner i hele Europa og driver størstedelen af de dedikerede Samsung butikker” fremgår det af pressemeddelelsen.
Kilde: Engadget via Carphone Warehouse