Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Samsung Music Galaxy sætter fokus på den danske musikscene

Samsung Music Galaxy sætter fokus på den danske musikscene

Samsung Danmark lancerer et nyt musikunivers, hvor de vil sætte fokus på den danske musikscene og forkæle musikelskere og fans med spritny dansk musik.

Samsung Music Galaxy
Samsung Music Galaxy
Foto: Samsung

Samsung i Danmark lancerer fra årsskiftet et nyt musikunivers, hvor de vil forkæle musikelskere og fans med spritny dansk musik, unikt indhold og eksklusive musikevents, fra skiftevis nye og etablerede artister. Her vil der særligt være fokus på nyskabende, udforskende, drømmene, talenterne og den legende del af musikken.

I første omgang præsenterer Music Galaxy ny musik og stil fra Scarlet Pleasure. Det er slet ikke tilfældigt at netop dette danske band er valgt, da deres første live-optræden nogensinde var i Samsung-regi. 

Læs også: Her er mulige danske priser på Samsung Galaxy S10 og S10+

Music Galaxy er et samarbejde med Universal Music, hvor der vil være et fokus på musikken og den kreative skabende proces - frem for kunstnernes privatliv og andet, der ikke handler om selve musikken. Michael Boie, der er Music & Brands Director hos Universal Music i Danmark, siger om samarbejdet:

"Det er fantastisk at arbejde sammen med et brand som Samsung, som har en grundlæggende tro på musikken, og som tør lade artisterne være kreativt ansvarlige for det indhold og de oplevelser vi skaber i samarbejdet. Det er i sidste ende artisternes fans og følgere, der skal stå tilbage med oplevelsen af, at de med Samsung får noget ekstraordinært interessant indhold,"

Fans vil få adgang til unikke versioner af danske artisters nye numre, til liveoptrædener, lyttesessioner og interviews, der lader artisterne sætte ord og billeder på deres finurlige og kreative processer, hvor i de hele tiden udfordrer sig selv og sin lyd. På den måde giver Music Galaxy fans mulighed for at udforske den danske musikscene og det, der ligger bag, på en helt ny måde. Claus Holm, Country Manager for Samsung i Danmark, forklarer:

"Vores tilgang handler mere om bands end om brands. Vi synes, at der har manglet et univers, der gik helt i dybden med den kreative proces bag musikken og samtidig kunne skabe kontakter mellem artister og publikum på nye måder. Det har vi nu skabt i fællesskab med Universal. Og her skal det ikke være nogen hemmelighed, at musikernes legende og samtidig ambitiøse tilgang til kreativitet og evner til at søge grænser, passer godt til vores værdisæt og tilgang til at skabe nyt. Derfor synes vi, at det en god kobling mellem os og Universal. Det vil vi selvfølgelig også gerne sætte fokus på."

Music Galaxy gik i luften den 1. januar og kan findes her.

Læs også: Spotify giver dig overblikket over dit musikår

Forrige artikel Næste artikel

Læs Mobilsidens debatregler her


Om brug af cookies