Snyder Apple med garantien?

Flere forbrugerorganisationer mener at Apple vildleder omkring deres såkaldte "garanti"

Snyder Apple med garantien?

Flere europæiske forbrugerorganisationer kræver, at Apple straks stopper med vildledende markedsføring af virksomheden såkaldte “garanti”. Det skriver DR.dk

Sagens kerne er, at Apple vildleder virksomhedens kunder omkring den lovsikrede reklamationsret og benytter ordet “garanti” om et produkt, som juridisk set ikke har noget med en garanti at gøre.

Forbrugerne får det indtryk, at Apples produkter udelukkende er dækket af Apples et-årige “produkt garanti”, selvom forbrugerne efter både danske og EU-regler altid er sikret to års reklamationsret. Apple fremhæver i deres markedsføring deres egen garanti, men selskabet glemmer at nævne den lovsikrede reklamationsret.

Det dansk forbrugerråd har ifølge DR.dk gennem flere år modtaget klager over Apple-forhandlere, der i praksis sætter købeloven ud af kraft.

 

– “Forbrugerne bliver vildledt til at tro, at de kun har et års garanti, og at der efter det første år derfor ikke er noget at stille op, hvis produktet viser sig at være defekt, siger jurist i Forbrugerrådet Tina Dhanda til DR.dk

 

LÆS OGSÅ:

Hvad er forskellen på garanti og reklamationsret?

Opdateringer i sagen

Der blev pustet nyt liv i tematikken. mobilsiden gik videre med historien. 19/3/2012 vinklede vi sagen videre med nyheden; I dag får vi at vide, hvad Apple vil gøre med sin formue – Fortsættelsen om emnet kan læses her. Se de seneste nyhede om temaet her.