Sony Ericsson: Satio, Yari og Aino skal redde salget

Sony Ericsson er tæt på at drukne økonomisk, og deres tre nye topmodeller skal være redningsveste.

Sony Ericsson: Satio, Yari og Aino skal redde salget

I slutningen af 2008 og begyndelsen af 2009 så man en tendens fra mobilproducenterne til at fokusere på bredere målgrupper. Der kom flere og flere low-end telefoner med basisfunktioner, og mange udviklingsmarkeder fik fokus. Nu skal kurven vendes.

Sony Ericsson har præsenteret deres tre topmodeller Satio, Yari og Aino, og de tre skal stå for at løfte det hidtidige forfærdelige salg. Den analyse er websiten Mobiledia.com kommet frem til.

Selskabet har kun 5,4 procents markedsandele, hvor de sidste år havde 7,5 procent. Skylden ligger hos Nokias 5800 Xpressmusic, Samsungs succesfulde Omnia, samt de to iPhones.

Samtidig har Sony Ericsson droppet at fokusere på enten Walkman eller Cybershot, og de tre nye modeller bliver derfor proppet med features fra alle serier.

Konkurrencen skal dog nok blive hård, da både Samsung, Nokia, Apple og HTC har spændende telefoner i vente.

Prisen på de tre telefoner vil ligge på mellem 3.000 kroner og 5.000 kroner inkl. moms.

Kilde: Mobiledia.com

Læs også:
Seneste nyt om Sony Ericsson