Sony satser på indhold

Indhold i form af musik, spil og video skal bruges til at sælge mobiltelefoner fra Sony.

Sony satser på indhold

På Mobile World Congress 2012 i Bracelona har Sony netop præsenteret en ny serie af Xperia telefoner: Xperia P, Xperia S og Xperia U. Samtidig har firmaet løftet sløret for, hvordan firmaet i fremtiden vil vinde markedsandele.

Sony satser nemlig på indhold fra Sony Entertainment Network, der skal bruges til at sælge endnu flere mobiltelefoner.

Sony er ikke kun en stor aktør indenfor hjemmeelektronik såsom mobiltelefoner, Blu-Ray afspillere og videokameraer – det japanske firma er nemlig også en kæmpe aktør indenfor videospil, tv, film og musik.

Ved hjælp af Sony Entertainment Network, som er Sonys platform for levering af digital indhold såsom spil, film og musik, vil firmet levere en integreret underholdningsoplevelse.

På den måde kan mobilbrugerne se de seneste Hollywood-film gennem Sonys Video Unlimited tjeneste (endnu ikke er blevet lanceret i Danmark), eller de kan lytte til 15 millioner forskellige sange via Sony Music Unlimited.

Indhold skal altså bruges til at sælge mobiltelefoner, og som vi tidligere har set, så er den strategi i hvertfald lykkedes ret godt på Apple.

Flere nyheder om Mobiltelefon

Siden vi bragte denne historie er der kommet nyt i sagen. mobilsiden kunne ikke slippe historien. 22/2/2012 kom der nyt i sagen med en artikel der belyste emnet Vand oplader dine gadgets i ødemarkenKlik her for fortsættelsen.. Og der er sket meget siden. Klik her for at læse seneste nyt om temaet..