Sony vil ikke satse på billige smartphones
Lavpris-telefoner giver ikke den rigtige Sony-oplevelse.
Når produkterne bliver for billige mistes ”Sonyness”. Det udtalte Stephen Sneeden, produkt marketing manager i Sony, ved den netop overståede CES-messe i Las Vegas.
– ”Vi er klar til at blive leverandør af premium smartphones,” citeres CNET.com Stephen Sneeden for at have sagt.
– Test: Sony Xperia V – interessant og vandtæt
Det mest sandsynlige er, at der fremover satses på mid- og high-range produkter.
Billigt sælger meget
Når der sælges produkter til meget lave priser, sælges der oftest mange enheder, men den lave pris betyder også besparelser på produktet, og i sidste ende en dårlig brugeroplevelse.
Sony har dog gennem tiden formået, at lave fornuftige lavpris-telefoner, mens konkurrenten HTC sjældent har høstet hos for deres satsninger i dette segment
HTC One V, der ikke engang var specielt billig, er et eksempel på et produkt, der på flere måder var en katastrofe. Produktet blev ved Mobile World Congress 2012 præsenteret, som lavpris-modellen i One-serien, der have One X i toppen og One S som midrange.
– Test: Xperia Tipo – fornuftig til under 1.000 kroner
Hvornår Sonys nye strategi slår igennem er ikke oplyst.