Stadigvæk netværksproblemer hos Oister

Problemerne med netværket plager stadigvæk Oisters mobilkunder.

Stadigvæk netværksproblemer hos Oister

For et par dage siden kunne vi fortælle, at 3 havde løst et længerevarende problem med selskabets 3G netværk.

Nu viser det sig, at problemerne ikke er helt rettet for mobilkunderne hos 3s lavprisselskab Oister.

Kunder klager nemlig forsat over ekstrem langsomme download-hastigheder, der ikke kommer over 1,2 Mbit, hvilket er langt fra de normale hastigheder selskabets kunder kan forvente.

På Mobilsiden.dks søsterside Mobildebat.dk lufter flere debattører deres frustration over problemerne, der nu har stået på i næsten en hel måned.

Mobilsiden.dk har kontaktet 3/Oister for en kommentar til de forsatte netværksproblemerne.

Ifølge Stine Green Paulsen, kommunikationschef hos 3, så skyldes problemerne for Oisters mobilkunder en menneskelig fejl.

Under udbedringen af en anden netværksfejl på 3s netværk er download hastigheden ved en fejl blevet begrænset for Oisters mobilkunder.

Fejlen bliver udbredret i starten af næste uge. Oisters data kunder, der benytter USB modems, har ifølge Stine Green Paulsen ikke været berørt af fejlen.

Oister vil som en kompensation give alle deres mobilkunder fri data resten af december. Oisters data-kunder vil ikke blive kompenseret, da de ikke har været berørt af fejlen.

Mere om sagen

Historien er stadig aktuel. mobilsiden kørte videre med bolden. Efterfølgende d. 29/9/2011 publicerede vi en ny vinkel på temaet Ingen kompensation til Oister-kunderne for kæmpenedbrud – Forstættelsen i sagen kan læses her. Se også seneste nyt om emnet her.