Succesfuld start for sms-billetterne

Omkring 10.000 passagerer har rejst med bus, tog og metro i hovedstadsområdet ved hjælp af den nye sms-billetter.

Succesfuld start for sms-billetterne

Det er blot to uger siden, at det blev muligt at købe billet via sms til offentlig transport i hovedstadsområdet. Alligevel har passagerne været hurtige til at tage servicen flittigt i brug, skriver Erhvervsbladet.

 – “Vi er rigtig godt tilfredse med salget her i den første tid. 10.000 SMS-billetter på knap tolv dage er lidt mere, end vi havde forventet. Produktet er stadig helt nyt, men det lader til, at kunderne hurtigt tager SMS-billetten til sig,” siger Movias salgs- og markedschef, Anette Haugaard, til Erhvervsbladet.

Opstarten har dog ikke været helt uden problemer. Således har trafikselskaberne oplevet, at kunderne har skrevet beskederne forkert.

Servicen bliver især benyttet af voksne, der rejser på korte ture indenfor to zoner.

Sådan gør du

At købe en sms-billet kræver blot, at man sender en sms til 1415 med oplysninger om, hvor man rejser fra, og hvor mange zoner, man vil rejse.

Ved en tur fra Nørreport til Lufthavnen, skriver man Nørreport 3 (for 3 zoner) v (for voksen) og sender til 1415. Når købet er blevet bekræftet, er man klar til at hoppe ombord og vise mobiltelefonen frem ved billetteringen.