T-Mobile giver iPhone 5 skylden for kundeflugt

Mobilselskab T-Mobile har fremlagt deres resultat for tredje kvartal i år, der viser en kæmpe kundeflugt – iPhone 5 får skylden.

T-Mobile giver iPhone 5 skylden for kundeflugt

Der amerikanske mobilselskab T-Mobile har fremlagt deres resultat for tredje kvartal i år, som viser teleselskabet har mistet omkring en halv million kunder.

Årsagen er, ifølge T-Mobile, at selskabet ikke sælger den nye iPhone 5 med abonnement. Beregninger selskabet har lavet viser, at de har mistet 492.000 kunder i USA. Det skriver Mobileburn.com.

I USA kan iPhone 5 købes med abonnement hos AT&T, Sprint, Verizon og flere mindre selskaber. T-Mobile forsøger at rette op på kundetabet ved at lokke kunder med ulåste iPhone over på deres netværk, som er opgraderet med hurtigere download-hastigheder til iPhone-kunder.

Andre kilder i branchen mener dog også, at årsagen kan være rod i håndteringen af det store selskab på direktionsgangen.

Det videre forløb i sagen

Sagen er ikke slut. Redaktionen har fulgt op på emnet. mobilsiden kunne ikke lade være. Allerede d. 7/11/2012 gik redaktionen videre med artiklen om Spotify er nu optimeret til iPhone 5 – Læs den her. Seneste nyt om emnet finder du her.