Tager du også billeder af dine sneakers?

På sociale medier som Facebook eller Instagram, kommer der flere billeder af fødder. Og ofte fødder iført sneakers. Sneakers er i den grad blevet sociale.

Tager du også billeder af dine sneakers?

Når vi taler mode, er fede sneakers blevet en massiv dille. Især siden Instagram første gang så dagens lys, har det været almindeligt, men også cool, at poste billeder af sine fødder og koble det sammen med et eller flere fodtøjsorienterede hashtags (#). Og når noget trender, er det både almindeligt og smart, at andre forsøger at lukrere på det. Således er der kommet nye spillere på social-media banen. Medier, der kun har ét primært fokusområde og omdrejningspunkt; nemlig sneakers.

Sneakers er det nye på SoMe-fronten

Om du vælger, at slette alle dine almindelige SoMe apps som Facebook, Instagram og Pintrest er måske et drastisk skridt, at tage, men måske du skulle supplere dem med en ny lillebror? Sneakers er, ifølge eget udsagn, ”#1 social app dedikeret til sneakers”, og det må man nok give dem ret i, at det er.
Her er nyheder, billeder, afstemning, udgivelsesdatoer, chatforums, shop-funktion og meget, meget mere.
Og fælles for det hele er, at det drejer sig om én ting, og kun én ting; Sneakers.

Læs også: Instagram understøtter nu flere konti

I samme boldgade finder vi også app’en ”Kicks On Fire”, der på mange måder er meget lig ”Sneakers”. Kicks On Fire går dog mest af alt op i nyheder og udgivelsesdatoer, så sneaker-fans verden over, kan sidde og savle over nyt og kommende fodtøj, og på den måde agere en street-connaisseur og namedroppe de nye modeller overfor ekspedienten i din lokale sportsforretning. Om det har den ønskede effekt, skal vi lade være usagt.

Sagen er nemlig den, at det ikke nødvendigvis er alle modeller fra Adidas, Nike, Acics osv., der finder vej til de danske butikker. 
Heldigvis er begge apps dog forsynet med shopmoduler, så du kan handle fede sneakers direkte fra USA.

Sneakers er et stort hit på de sociale kanaler

Stort nichemarked

Næsten uanset hvilken hobby du dyrker, eller hvad du er fan af, er der som regel et par (ofte rigtig mange) apps, der tillader dig at dyrke din hobby direkte på mobilen. Google Play og App Store er således et massivt nichemarked, hvor stort set ingen interesse er for lille, specifik eller snæver.

Læs også: Nu kan du sende private billeder på Instagram

Men bare fordi vi kan få mere eller mindre strømlinede apps til hver af vores hobbys og passioner, er det stadig mastodonterne, der styrer markedet. Der findes næppe en app, der ikke tillader dig, at connecte med Facebook, Twitter eller en af de andre helt store social media platforme.

Dermed skal man ikke fornægte de stores drenges gennemslagskraft og betydning, men blot se de mange nye nicheområder som supplement til et i forvejen velassorteret arsenal af sociale apps. Det er typisk også på platforme som f.eks. Facebook, at idéerne til nye apps får liv. F.eks. var der næppe nogen, der havde
udviklet en specifik app kun til sneakers, hvis ikke det var fordi, at billeder af sneakers var så populære, at lægge op.

Bonusinfo: I skrivende stund er der 10.722.598 opslag på Instagram med hashtagget #sneakers.

Er du også en af dem poster billeder af dine sneakers på de sociale medier?