TDC betaler penge retur efter uoplyst engangsbeløb

I foråret opkrævede TDC et engangsbeløb efter kunder havde skiftet fastnet- ud med mobilabonnement - nu tilbagebetales dette.

TDC betaler penge retur efter uoplyst engangsbeløb

TDC opkrævede ved en fejl et engangsbeløb på 299 kroner hos 397 kunder, da de skiftede deres fastnet- ud med et mobilabonnement.

Engangsbeløbet blev opkrævet efter, at TDC sendte reklamemateriale ud i foråret, hvor de blandt andet tilbød kunderne at skifte fra fastnet til mobil. Efterfølgende klagede en kunde til Forbrugerombudsmanden, da TDC havde opkrævet engangsbeløbet på 299 kroner. I alt blev beløbet opkrævet hos 397 kunder, hvilket svarer  til et samlet beløb på 118.703 kroner.

Forbrugerombudsmanden er trådt ind i en sagen, hvilket har gjort TDC nu betaler pengene tilbage.

 – ”De erhvervsdrivende skal naturligvis oplyse forbrugerne om alle de udgifter, der er forbundet med køb af et abonnement. TDC har tilkendegivet, at de har begået en fejl, og at forbrugerne får deres penge igen. Jeg foretager derfor ikke mere i sagen,” siger Henrik Øe.

Seneste tilføjelse til historien

Vi prøvede, men vi kunne ikke lade sagen ligge. mobilsiden gik videre med sagen. d. 20/11/2013 gik vi videre med temaet i en ny vinkel på temaet TDC sætter prisen op – Den finder du her. Tjek også seneste nyt om temaet her..