TDC: Ikke forundret over brugtvogns-image

Både gennemsigtigheden og produkterne er for dårlige, og det giver telebranchen et negativt image, erkender TDC-topchef.

TDC: Ikke forundret over brugtvogns-image

Teleselskaberne lander i bunden, når Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen udarbejder det årlige forbrugertillidsindeks, og det kan TDC-topchef Henrik Poulsen godt forstå.

– “Vi bombarderes med reklamer, når vi f.eks. går gennem København. Det skaber et image af brugtvognsindustri, som forbrugerne ikke kan gennemskue. Det giver telebranchen et negativt image,” erkendte Henrik Poulsen ifølge business.dk, da han i går deltog på telebranchens årsdag, Tele2012, i børsbygningen i København.

Han hævdede samtidig, at de mange reklamefremstød er med til at give “forbrugerne de laveste mobilpriser blandt OECD-landene.”

Der er dog for mange fejl på de nye produkter og teknologier, der skyder frem, i forhold til at få danskernes tillid til branchen på rette kurs, erkendte TDC-chefen.

– “Omvendt må vi erkende, at brugeroplevelsen ikke er tilstrækkeligt god. For mange gange bevæger vore produkter sig på kanten af, hvad der er teknologisk muligt. Vi skal hele tiden skifte teknologi i et opskruet tempo, og det gør det umuligt at levere til så mange millioner danskere uden problemer,” lød det fra Henrik Poulsen.