Telekunder skal være opmærksomme på nye gebyrer

De seneste måneder har nogle teleselskaber indført nye gebyrer, som forbrugere ikke kan undgå, lyder det fra IT- og Telestyrelsen.

Telekunder skal være opmærksomme på nye gebyrer

Forbrugere skal være opmærksomme på, at nogle af teleskaberne er begyndt at opkræve ekstra gebyrer udover den månedlige abonnementsafgift. Sådan lyder udmeldingen fra IT- og Telestyrelsen.

Disse gebyrer kan ikke undgås, og bliver opkrævet på regningen under betegnelser, som f.eks. regningsgebyr eller administrationsgebyr.

Når man som forbruger ikke kan undgå et gebyr, betragter IT- og Telestyrelsen det, som en del af de faste omkostninger ved at have et teleabonnement. De har derfor opdateret prispjecen, hvor alle generelle gebyrer er lagt til abonnementsafgiften.

Pjecen er ifølge IT- og Telestyrelsen en oversigt over de billigste abonnementer inden for telefoni og bredbånd.

Videnskabsminister Helge Sander lægger stor vægt på, at priser og øvrige vilkår på telemarkedet er til at gennemskue for den almindelige forbruger.

– “Ekstra gebyrer gør det derfor vanskeligere for forbrugerne at sammenligne teleselskabernes priser. Jeg håber ikke, at generelle gebyrer er en praksis, der vil vinde indpas på telemarkedet,” siger Helge Sander i en pressemeddelelse.

Du kan finde prispjecen her.