Teleselskabet 3 har fået 27.000 nye kunder i år

Teleselskabet 3 har i årets første kvartal oplevet kundefremgang og har nu samlet set 1.357.000 kunder.

Teleselskabet 3 har fået 27.000 nye kunder i år

Dugfriske tal fra teleselskabet 3 viser kundefremgang og et fornuftigt resultat. I årets første kvartal har teleselskabet, og det 3-ejede online brand OiSTER, fået 27.000 flere kunder, hvilket svarer til en fremgang på 2 procent. 

Det er de godt tilfredse med:

“Vi er naturligvis rigtig godt tilfredse med kvartalets fremgang, som bringer os fint fra start i forhold til at nå årets mål. Vi har klaret os godt i alle kanaler i dette kvartal, og resultatet er båret frem af en stærk indsats fra vores dedikerede medarbejdere. Dette kan også aflæses i vores kunders tilfredshed, der ligger på et historisk topniveau,”

Siger Morten Christiansen, der er CEO for 3.

Læs også: 3 på jagt efter bredbåndskunderne med nyt abonnement

Kunderne beholder mobiler i længere tid

3 omsatte for 622 millioner kroner i første kvartal af 2019, hvoraf 434 millioner kroner kom fra serviceomsætningen. Det betyder en lille nedgang i forhold til samme kvartal sidste år. Dette har Morten en god forklaring på:

“Vi ser fortsat en tendens til, at kunderne beholder deres mobiler i længere tid, og dermed falder vores salg af mobiler. Dette kan mærkes på omsætningen, men kun marginalt på indtjeningen. Kunderne har fortsat fokus på priserne, og det kan til gengæld aflæses i vores serviceomsætning. Vi er dog godt tilfredse med driftsresultatet, som ender på et særdeles fornuftigt niveau for et første kvartal,”

3 er nu oppe på 1.357.000 kunder. Efter andet kvartal sidste år havde 3 en samlet set 1.305.000 og en omsætning på 651 millioner kroner.

Læs også: OiSTER sænker prisen på mobilt bredbånd