Teleselskabet Plenti overhaler konkurrenterne

Teleselskabet Plenti er godt et halvt år gammelt, men det begynder allerede nu at give konkurrenterne baghjul.

Teleselskabet Plenti overhaler konkurrenterne

De etablerede telegiganter må se sig blive overhalet indenom i det seneste kvartal. Seneste branchetal peger nemlig på, at det er Plenti der har kapret flest nye kunder i perioden.

Selskabet gik i luften i midten af marts i år med introduktionen af to banebrydende koncepter: frit databrug og en stor underholdningspakke der inkluderer bl.a. magasiner, aviser, lydbøger og Tivoli-ture.

Det alternative tilbud har lokket 18.000 nye kunder til at tegne abonnement hos selskabet fra juli til september – nye abonnenter der strømmer til fra især de etablerede teleselskaber: Telenor, TDC, Telia og 3.

Læs også:  Plenti indgår nyt samarbejde – Flere magasiner i pakken

I perioden voksede det samlede mobilmarked med 25.000 nye abonnenter. Deraf er 12.000 gået til TDC og 4.000 til 3. Hos Telia og Telenor er der mandefald, med henholdsvis syv og to tusinde færre abonnenter i seneste kvartal.

”Vi kan se på de nyeste tal, at vi især tager markedsandele fra de veletablerede telegiganter. Vi vokser alene mere, end de store selskaber gør tilsammen. Tallene vidner om, at danskerne søger mod de selskaber, der kan levere noget andet end et traditionelt mobilabonnement,” siger Peter Mægbæk, direktør og medstifter i Plenti i en pressemeddelelse.

Plenti tæller i dag 60 medarbejdere og er grundlagt af Peter Mægbæk og Morten Strunge, to IT-iværksættere, der har blandt andet stiftelsen af mobilselskabet Onfone og bredbåndsudbyderen Fullrate på deres CV.

Ud over at tilbyde abonnementer med fri underholdning, tilbyder Plenti også billigere løsninger med udelukkende fri tale, fri SMS og fri data.

Se også: Pas på datafælde med Plenti-abonnement