Telia beklager pris-forvirring – men vil ikke give rabat

Telia har sendt stærkt misvisende mails ud nogle af deres kunder. “Det kommer ikke på tale at give rabat” udtaler Telias salgsdirektør.

Telia beklager pris-forvirring – men vil ikke give rabat

Op til iPhone 4 lanceringen sendte teleselskabet Telia en mail ud til alle dem, der stod på venteliste til iPhone 4.

Mailen bærer overskriften “Nu har vi prisen på din nye iPhone 4”, og oplyser en pris på 5.355 kroner i alt. Problemet er bare, at prisen ikke er “i alt” for telefonen med abonnement, men kun for selve telefonen.

Med “i alt” mener Telia i virkeligheden, at det er den samlede pris, der betales for mobilen, uanset, hvor længe man vælger at dele betalingen ud over – 6, 12, 18 eller 24 måneder.

 – “Vi er blevet ‘telecom-skadet. Vi har lært af det her, at det som er naturligt for os i branchen, ikke opfattes på samme måde af vores kunder”, siger Michael Bech, salgsdirektør i Telia til Mobilsiden.dk

Det kan for så vidt undskyldes og tilgives.

Helt slemt bliver det dog længere nede i mailen, hvor teksten “Pris med Xpress for 16 GB udgave og 99 kroner i udbetaling” står over prisen, der åbenbart kun er for selve telefonen.

Det er nemlig direkte forkert og misvisende.

Ingen kompensation

Men selvom det er tydeligt, at teksten i mailen i værste fald er direkte løgn og i bedste fald meget dårligt formuleret, så vil Telia ikke følge op og give kunderne den pris, som de egentlig troede de skulle have.

– “Det kommer ikke på tale, at sælge telefonen inklusive abonnementet til 5.355 kroner. Det er en beklagelig fejl, men vi yder ikke en kompensation”, lyder det fra salgsdirektøren.

Han fortæller videre, at faktisk er prisen på 5.355 kroner for høj. Egentlig skulle den være 4.875 kroner, for telefonen uden abonnementet. Men ifølge Michael Bech har ingen kunder købt til den forkerte pris.

Det skal bemærkes, at priserne i de enkelte kundemails kan variere, da det er tilpasset det abonnement som den pågældende kunde har.

Telia i kæmpe mediestorm

Historien om Telias uheldige kundemail startede torsdag på ekstrabladet.dk, og blev fulgt op her på Mobilsiden.dk, hvorefter Ekstra Bladet igen opdaterede med historien “Totalt kaos hos Telia om iPhone-priser”.

Dertil kommer, at Telia også kom i fokus, fordi deres kunder på blandt andet Facebook gruppen, var vrede og skuffede over iPhone 4-priserne, som Telia dog senere forsvarede.

Link
 – Her kan du læse Telias mail til kunderne

Mere til sagen

Siden vi kørte denne artikel er der kommet mere til sagen. mobilsiden kunne ikke slippe temaet. 30/7/2010 fulgte vi op med en vinkel på Telia forsvarer deres iPhone 4 priser – Den videre fortælling finde om emnet finder du her. Seneste nyt om tematikken kan du finde her.