Telia taber sag om mistet telefon

En Telia-kunde mistede sin telefon, som blev misbrugt, inden den blev meldt stjålet. Kunden nægtede at betale regningen, og har nu fået opbakning af Teleankenævnet.

Telia taber sag om mistet telefon

En Telia-kunde har netop fået medhold i en sag, hvor en mobiltelefon først blev meldt stjålet og lukket, efter den var blevet misbrugt for 8000 kroner.

Pengene blev brugt på fem timer på forskellige betalingstjenester, især spil.

Kunden mente ikke, at han skulle betale for misbruget, mens Telia mente, kunden skulle have ledt efter telefonen tidligere, og ikke først melde den stjålet dagen efter den var bortkommet – og dermed selv hang på regningen.

Langsomt opdateret forbrugsloft

Kunden havde et forbrugsloft på 300 kroner, men forbruget bliver kun opdateret én gang i døgnet, derfor kunne den nå at blive misbrugt for 8000 kroner på fem timer.

Nævnet lagde da også især vægt på forbrugsloftet i afgørelsen.

Kunden slipper ved afgørelsen for at betale for misbruget.

Fordi Telia er tilsluttet Teleankenævnet, slipper de for at betale for sagens omkostninger.

Læs hele sagen om sagen og teleankenævnets afgørelse.

Temaet følges op

Få den kronologiske fortsættelse i sagen og anvisning til hvor du finder seneste nyt om emnet. mobilsiden kunne ikke slippe temaet. 10/6/2010 gik vi et spadestik dybere og bragte sagen Tyrkiet-turister betaler dyrt hos TeliaKlik her for artiklen.. Tjek også seneste nyt om emnet her.