Tip: Sådan undgår du succes for din app

Vi bringer dig her 10 garantisikre tips der sørger for, at din nyudviklede app ikke blir en succes.

Tip: Sådan undgår du succes for din app

Enhver udvikler, der har prøvet at have sucess med en applikation ved, hvor besværligt det er. Glade og tilfredse kunder, der vil have opdateringer, ekstra features og support

Det vælter ind med mails og telefonopkald.

Konsulentvirksomheden Springfeed Consultancy har derfor samlet 10 gode råd, der sikre, at du kan have din nyudviklede app for dig selv.

1. Gem din app

Giv applikationen et uigenkendeligt navn, der ligner alle andre.

Dette sikrer, at når brugerne søger efter din app, får de tusindvis af resultater frem, som ikke er til at finde rundt i. Navnet skal også helst være noget, det er svært at stave til.

2. Giv kun få adgang

Brugere har det med at fortælle venner og familie om de apps de downloader. Venner og familie har dog ikke altid samme mobiltelefon, som brugeren selv, og kan derfor ikke downloade app’en, hvis den kun er udgivet til fx iPhone.

Derfor skal du udvikle til så få platforme og skærmstørrelser som muligt, så kun få brugere kan bruge den.

3. Masser af features

Fyld så mange features i applikationen som muligt fra starten.

Derved har brugeren svært ved at finde rundt, mister overblikket og indser aldrig formålet med app’en.

Dette øger samtidigt kompleksiteten og chancen for fejl.

4. Design er irrelevant

Lad være med at benytte professionelle grafikere. Pæn grafik er blot med til at øge troværdigheden og forbedre brugergrænsefladen, hvilket mange brugere godt kan lide.

Så for at undgå flere brugere, skal der udelukkende tænkes i funktionalitet og ikke design.

5. Gør din app svær at bruge

Sørg for at overtræde så mange designprincipper som muligt for den eller de valgte platforme.

Hvorfor bruge indbyggede design-elementer, når man kan lave sine egne?

Dette sikrer, at brugeren ikke forstår, hvordan applikationen fungerer, fordi den ikke ligner eller opfører sig som resten af telefonen.

6. Sociale Medier – Nej tak!

Sørg for at brugeren ikke kan sprede kendskabet til applikationen via Facebook, Twitter, e-mail og SMS.

Dette resulterer nemlig muligvis i øget brugeroptag grundet viral spredning.

7. Hør ikke på, hvad andre siger

Lad være med at følge op på brugerreviews og feedback i diverse app stores. Gør man det, får man bare et forbedret produkt, samt tilfredse og glade kunder.

8. Masser af strøm

Lav fejl i programmet og dræn batteriet, så brugerens mobil løber tør for strøm hele tiden.

Så mister de lysten til at benytte applikationen og chancen for at de afinstallerer den øges.

9. Lav flaskehalse

Hvis du har en service, der leverer data fra en server, så sørg for at den ikke ’skalerer’.

Derved bliver serveren overbelastet ved flere brugere, og brugerne bliver i sidste ende træt af at vente.

10. Shhhh…

Sørg for at være så hemmelighedsfuld omkring din app og dens service som muligt.

Lad være med at skilte på jeres website og andre steder om at der er en app.

Og hvis I har et mobilt website, så lad være med at lave et direkte link direkte til de forskellige app stores.

Hvis du gerne vil have fred og ro og sikre, at din app ikke bliver brugt nævneværdigt, kan du følge overstående tips. Ønsker du derimod succes med din app kan du jo passende gøre det modsatte.