To ud af tre applikationer bliver aldring hentet

Tusindvis af applikationer bliver aldrig hentet: Udviklerne tænker ikke på markedsføring.

To ud af tre applikationer bliver aldring hentet

Der findes formentlig tusindvis af brugbare applikationer til smartphones og tablets, som aldrig når ud til brugerne.

Det er utrolig let at drukne i mængden af applikationer, og har man som udvikler, ikke en helt klar strategi på plads, så kan man let ende med en fiasko.

Mange udviklere har brugt mange timer på deres applikationer, men når det kommer til markedsføring, har de ikke helt samme erfaring og forståelse, som for alt det tekniske.

Det betyder, at mange applikationer aldrig bliver hentet. På Apples App Store findes lige nu over 700.000 apps til iPhone og iPad. Er strategien ikke på plads, er det nemt at, drukne i den store mængde apps.

Lige nu bliver to ud tre applikationer aldrig hentet, skriver Computerworld.dk. som har talt med Babar Baig, der er marketingsdirektør for Vopium og ekspertblogger om app-markedsføring på Amino:

 – ”Du kan udvikle verdens bedste applikation, men hvis du ikke får nogen opmærksomhed, så kan du godt glemme alt om indtægt…,” siger han og understreger dermed vigtigheden af god markedsføring og strategi.