Tre lufthavne får iPads til mad og underholdning

Spisekæden OTG vil lokke kunder i butikken ved at stille flere tusinde iPads til rådighed. Maden bestilles direkte på enheden.

Tre lufthavne får iPads til mad og underholdning

Hvad ville du sige til at fordrive ventetiden i lufthavnen med en iPad, som samtidig sparer dig for at stå i kø for at få noget at spise?

Det er i hvert fald en service, som spisekæden OTG vil tilbyde fremover.

Inden for de næste 18 måneder vil selskabet således skyde mere end 7.000 iPads i projeket, som skal gøre lufthavnsrestauranterne mere attraktive i tre forskellige nordamerikanske byer.

Idéen er, at kunderne kan bestille mad direkte fra en iPad i restauranten. Derfra vil der gå højst 15 minutter, før bestillingen bliver serveret, skriver bizjournals.com.

Derudover er der mulighed for at logge ind på Facebook, Twitter, personlige e-mail-konti eller tjekke fly-status, spille spil, læse nyheder osv. OTG garanterer, at alle personlige oplysninger vil blive slettet, når man trykker på home-knappen. Et firma ved navn Control Group har stået for udviklingen af OTG’s app-univers og den dertilhørende sikkerhed.

Allerede på nuværende tidspunkt har OTG placeret 300 iPads i LaGuardia Airport i New York, men over 2.000 yderligere eksemplarer vil følge.

2.500 iPads skal placeres i Minneapolis-St. Paul International Airport. Samme antal vil finde vej til Toronto Pearson International Airport.

Mere om fortællingen

Få efterfølgende nyt i kronologien og tjek seneste nyt om temaet. mobilsiden fortsatte fortællingen. Efterfølgende d. 6/6/2012 publicerede vi nyheden Siri indtager iPad med iOS 6 – Læs mere her. Og der er sket meget siden. Klik her for at læse seneste nyt om temaet..