Vi kan bedst lide “vores” kundeservice

Teleselskaberne kæmper stadig med dårligt omdømme, men samtidig viser det sig at danskerne bedst kan lide deres "egen" kundeservice.

Vi kan bedst lide “vores” kundeservice

Teleselskaberne kæmper ikke længere kun mod dårligt omdømme og uigennemskuelige abonnementspriser, noget positivt sker der nemlig også for dem.

Selvom danskerne syntes at kundeservicen i selskaberne kan blive bedre, så syntes de samtidig, at den kundeservice de får hos deres eget teleselskab, da de besvarede spørgsmålet, var det bedste.

Det er YouGov der for den danske telebranche har fået lavet undersøgelsen blandt mere end 1.000 besvarelser.

– ”Telebranchen har to store udfordringer: Kundeservice og gennemsigtighed. Men der er også positive signaler: Den service, som kunderne selv får, vurderer de som lidt bedre end resten af branchens. Samtidig klager relativt få over deres teleselskab, og kunderne vurderer mulighederne for at sifte teleselskab som rigtigt gode,” fortæller Jakob Willer, direktør i tele- og internetudbydernes brancheorganisation til Buisness.dk.

Samtidig viser det sig at hele 70 procent af de adspurgte syntes at svartiderne hos deres teleselskab fint, når de henvender sig.