Zenji forvandler mobilabonnementet til en pointshop
Et nyt mobilselskab vil gøre det mere interessant og enkelt at være telekunde.
Zenji Mobile har kun ét abonnement på hylden. Prisen er 200 kroner om måneden for 10 GB data, fri tale og fri SMS og MMS.
Jokeren i Zenjis løsning er gavekortet på 100 kroner, der tilskrives en pointkonto på abonnements-profilen. Én krone svarer til ét point, og disse kan omsættes til varer hos Baresso, Zalando, Matas og Magasin.
Pointene kan gemmes i op til seks måneder, hvorefter de slettes. Dermed minder mobilselskabet Zenji om en kundeklub eller pointshop, hvor loyalitet belønnes med andre.
Mindre gennemskueligt
Som udgangspunkt er abonnementet let at overskue for de kommende kunder, men pointsystemet kan i sidste ende betyde, at nogle vil betale mere end andre.
Dem der udnytter pointsystemet fuldt ud, vil grundlæggende set få en samlet lavere pris, hvis rabatten hos teleselskabets partnere indløses. Omvendt vil dem der ikke bruger pointene, gå glip af en besparelse.
Zenjis kundeprogram gør det vanskeligere for kunderne at gennemskue, hvad den samlede pris for produktet, og de tilhørende ydelser, ender med at blive.
Kunder og ikke medlemmer
Zenji er et subbrand under teleselskabet 3, der blev søsat i juni 2013 med navnet Moji Mobile, men rettighedsproblemer tvang mobilselskabet til en ufrivillig pause, samt et navneskift.
Ved genåbningen den 4. november 2013 er det værd at bemærke, at slagnummeret fra i sommer, om at kunderne ikke var kunder med medlemmer, er lagt på hylden.
Zenji omtaler nu igen kunder som kunder, og medlemsservice er blevet til kundeservice, ganske som tilfældet er hos andre teleselskaber.
Kun for kvinder?
Selvom pointsystemet med partnere som Zalando og Matas bringer tankerne hen på en storby-kvindelig målgruppe, afviser Zenji kun at være for kvinder.
– ”Vores kunder er både kvinder og mænd. Nu er jeg jo selv kvinde, og håber andre kvinder har lyst til at blive kunde her. Men alle mænd er også velkomne,” siger Zenjis kommunikationschef Sanela Jankovic.
Ved pressemødet i sommer blev Moji (nu Zenji) præsenteret med loungemusik, goodiebags og champagne samt en række modebloggere.
Hun ønsker ikke at sætte præcis tal på, hvor mange kunder der skal til, før Zenji kan kaldes for en succes, men hun lægger heller ikke skjul på, at målet er at passere 50.000.