Mobilsiden.dk  /   Anmeldelser  /   Sony Xperia S - første smartphone uden Ericsson (mobiltest)

Sony Xperia S - første smartphone uden Ericsson (mobiltest)

TEST: Næste generation, siger Sony. Men er Xperia S virkelig næste skridt, eller er det blot et produkt fra kassen, hvor Ericsson-navnet er fjernet? Vi har testet Sony Xperia S.

Sony Xperia S. (Foto: Mobilsiden.dk).
Sony Xperia S. (Foto: Mobilsiden.dk).

Der ligger den så på bordet, Sony Xperia S, der med en matsort indpakning umiddelbart ligner mange andre Android smartphones i klassen. Men på udformningen ses dog en klar forskel; hvor Samsung Galaxy S II (og Galaxy S) fik skyld for at ligne iPhone for meget – og HTCs 2011-serie, der bare var mere af det samme, er Xperia S fra Sony Mobile anderledes.

Et transparent stykke nederst, og et bundstykke i en gråsort-tone, gør Xperia S til en smartphone, der også på afstand er sin egen. Det er let at signalere, at her har man fået den nye Sony-mobil, hvilket giver plus i karakterbogen.

Indarbejdet i det transparente er ikonerne for ”tilbage”, ”hjem” og ”menu”, og når punkterne skal aktiveres, sker det i det sorte stykke lige oppe over, hvilket ikke er optimalt. Jeg oplever mange fejltryk, hvor jeg ikke rammer det rigtige sted, fordi det er mest logisk at trykke der, hvor ikonet er.

Jeg er heller ikke vild med plastikklappen der sidder foran USB/ladestikket, det er dømt til at knække af med tiden, i takt med det bliver mere og mere slidt.

Bagsiden er rund og blød, og som helhed føles enheden ikke så plastikagtig som Sony Ericsson Xperia Arc og Arc S – eller Galaxy-topmodellerne fra Samsung. Xperia S er god kvalitet og godt håndværk.

Selvom Ericsson er væk, er det lille klassiske grønne Sony Ericsson logo, stadig at finde bag på, mens der på fronten nu kun står ”Sony”.

Sony Xperia S. (Foto: Mobilsiden.dk).
Sony Xperia S. (Foto: Mobilsiden.dk).

Batteri er nix pille

Flere og flere producenter gør det umuligt for slutbrugeren at få adgang til telefonens batteri. Både Nokia N8Lumia 800iPhone og mange andre har valgt denne løsning. Det samme har Sony på Xperia S.

Under skruerne sidder et batteri på 1.750 mAh, hvilket er et forholdsvist stort batteri, der dog desværre ikke leverer den batteritid, der ellers lægges op til.

SIM-kortet er af typen microSIM, og du må nøjes en med intern hukommelse på 32 GB, hvor cirka 26 GB kan anvendes af brugeren, for der kan ikke udvides med ekstra hukommelse via microSD-hukommelseskort.

Ulempen er, at du skal have sat telefonen til computeren, hver gang der skal nyt data ind på den. Fordelen er, at intern hukommelse oftest er hurtigere end mange gængse hukommelseskort – i dagligdagen er dette lig med mindre ventetid, når der skal åbnes store mapper med musik, video eller billeder.

Gennemsigtig linje er pop

Som nævnt, er den transparente del af designet, noget der gør den nye Xperia-serie til sin egen. Men i S-modellen er lysfarven konstant hvid og anvendes således ikke til noget som helst, hvilket jeg synes er skuffende. Specielt set i forhold til den kommende Xperia U, hvor linjen kan skifte farve i forhold til indholdet på skærmen.

Heldigvis har Xperia S fortsat lysdioder, der indikerer ubesvarede opkald eller ulæste SMS-beskeder. En blå diode på fronten fortæller om SMS’er og opkald, mens en grøn pulserer når der er nye mails i indbakken.

Diodernes lys nulstilles først når telefonen har været låst op.

Sony har på Xperia S en aktiv låseskærm, hvor man let kan se nye hændelser, og ved at trække en bar fra venstre mod højre, gå direkte en til SMS eller ubesvaret opkald. Låseskærmen kan også give besked om nye mails og Facebook-beskeder.

Sony Xperia S. (Foto: Mobilsiden.dk).
Sony Xperia S. (Foto: Mobilsiden.dk).

Smart Tags – er det nu også smart?

Xperia S har NFC (Near Field Communication) og Sony har fundet på noget at bruge teknikken til. Idéen hedder Smart Tags.

Med i pakken er to små flade brikker, som via mobilen, kan programmeres til at udføre forskellige kommandoer. Du kan have en ved sengen, og når mobilen føres hen over denne brik, skiftes der til lydløs, Bluetooth deaktiveres, mail-synkronisering stopper, alarmen aktiveres osv. Et TAG/brik kan udføre op til ti kommandoer på en gang, som man selv kan programmere.

I bilen kan du have en anden brik, der ved berøring aktiverer bluetooth, slår trådløst netværk fra, åbner GPS m.v.

Grundlæggende er tanken om at finde ting NFC kan anvendes til, sympatisk. Men i dagligdagen har jeg ikke brugt det. Det er en af den slags features, som i salgssituationen virker meget god, men som hurtigt visner i værdi – i hvert fald hos mig.

Web-TV om Smart Tags

Flot HD-skærm med Bravia

Skærmen på Xperia S har HD-opløsningen 720 x 1280 pixels med en DPI på 320 fordelt på 4,3 tommer. Det betyder særdeles mange detaljer på billeder, internet og i systemet generelt. Selvom skærmen er flot, så fås den bedste oplevelse, ved at se skærmen helt forfra. Ses den fra siden flyder billedet sammen og bliver utydeligt.

En af de skærme der har fået mest ros det seneste år, er den på Samsung Galaxy S II. Men når produkterne holdes ved siden af hinanden, er det tydeligt, at S II’eren ikke længere er et nyt produkt. Opløsningen er 480 x 800 pixels, DPI på 240 – og umiddelbart slår den Sony.

Men så snart der kigges detaljer, begynder Galaxy S II at halte. Sort er mest sort på Galaxy S II, mens hvid er mest hvid på Xperia S, men farverne blå, rød og grøn har mere power.

Det samlede resultat er dog, at Sony Xperia S, over all, har det bedste billede.

Går du efter skærmkvalitet, og vil have en Android smartphone, så er Xperia S det bedste valg i skrivende stund.

SMS med Swype og god lyd

Tastaturet i Xperia S har ÆØÅ og dansk ordbog, og som en lille glædelig bonus, er Swype også understøttet.

Der er tale om flot og gennemført SMS- og beskedoplevelse, dog synes jeg der er for mange steps, når det kommer til at oprette en SMS til en person man ikke har skrevet med før.

Det aktive SMS-folk vil sandsynligvis glæde sig over hurtig adgang til grafiske smileys, direkte på tastaturet.

Lydkvaliteten ved opkald og i headset er ganske god, og mobilkunder på TDCs mobilnet vil kunne se frem til HD Voice, da dette også er understøttet i Xperia S. Og så har opkaldstastaturet ”smart dial” hvor man på telefontasterne, kan stave sig frem til den person, man ønsker at ringe til.

Jeg har på ingen måde haft problemer med de trådløse forbindelser eller stabiliteten på mobilnettet, som hænger godt fast i mobilen, også i områder med dårlig dækning.

Fremragende hurtigt kamera

Traditionelt har Sony været gode til at producere mobilkameraer af høj kvalitet, og Xperia S med 12 megapixels, er ingen undtagelse.

Holdes kameratasten nede, mens mobilen er låst, tages et billede og ”kommer i kassen” på under ét sekund, og hvis ikke autoindstillinger er nok, er der et utal af finesser, og videooptageren kan benytte kvaliteter op til Full HD.

Der er ikke så meget at sige til det, andet end at Sonys kamera i denne mobil, i både tusmørke og dagslys, gør det rigtigt godt.

Med denne mobil i hånden behøver man ikke være fotoekspert for at kunne tage flotte fotos, der hurtigt kan sendes videre som mail eller deles på de sociale medier.

Fotogalleriet er lækkert at arbejde med, og hvis mobilen er sat op til Facebook, kan der kommenteres og ”synes godt om” på vennernes billeder, direkte inde fra galleriet. Det er funktionen inside-Xperia der tilføjer denne feature.

Billeder taget med Sony Xperia S

Internet med god kvalitet

Ofte når jeg anmelder smartphones lægger jeg mærke til, at der gøres for lidt ud af internet-funktionen. Da jeg testede Galaxy Nexus, reference-telefonen fra Google og Samsung, fik internettet kritik, fordi det var tungt at bruge.

Xperia S har en internet-browser, der er virkelig velfungerende, selv på store websites med Adobe Flash osv. På nyhedssider er browseren god til at tilpasse teksten til skærmbredden så scroll undgås, dog klarer Sony på denne del sig ikke helt så godt som HTC, der i hvert fald af Android-enheder er førende på dette punkt.

Siderne indlæses hurtigt og der kan navigeres på siden, inden den er helt indlæst – et klart plus. I øvrigt er det lykkedes mig at trække 25 Mbit/s download-hastighed via trådløst netværk, hvilket i allerhøjeste grad må siges at være godkendt.

Sony Xperia S. (Foto: Mobilsiden.dk).
Sony Xperia S. (Foto: Mobilsiden.dk).

Strømmen fosser væk

Sony Xperia S er klart den mobil i nyere tid, der bruger mest strøm. Når telefonen har været væk fra opladeren i 8-10 timer er batteriet stort set tømt, hvilket ikke er godt nok.

Jeg vil ikke afvise, at min testmobil kan have en defekt. Derfor vil jeg ikke lade dette punkt trække ned i vurderingen.

I stedet vil jeg opfordre jer læsere, der har købt Xperia S, til at beskrive jeres oplevelser omkring batteritiden i kommentarfeltet under anmeldelsen. På den måde håber jeg, at vurderingen af batteriforbruget, bliver mere fair.

Sony Xperia S. (Foto: Mobilsiden.dk).
Sony Xperia S. (Foto: Mobilsiden.dk).

Fede små finesser

Da Xperia X10 kom på markedet var ”Timescape” det store salgsargument, men hurtigt viste det sig at være en funktion, der virkede bedre på papiret end i praksis. Men nu er Timescape nedtonet, og forbedret, så nu virker det faktisk okay.

Der medfølger også et par fede widgets, som holder øje med vennernes aktiviteter, hvilke personer du oftest har kontakt med, hvilke videoer kontakterne har delt på nettet og så de obligatoriske genveje til blandt andet bluetooth, trådløst netværk m.v.

Mapper med genveje kan oprettes ved blot at trække ikonerne ovenpå hinanden, og program-menuen kan blandt andet vises efter alfabetisk og ”mest brugte”. Afinstallation af programmer kan også ske direkte fra programlisten, så man ikke behøver rode rundt i Google Play (tidligere Android Market).

Dertil kommer hele musikdelen, som er både flot og velfungerende. Lydkvaliteten i det medfølgende in-ear headset er god, men Sonys Music Unlimited, som mod abonnement giver adgang til 12 mio. sange, drillede så meget, at jeg til sidst gav op.

Konklusion: Fed men kedelig mobil

Sony har gjort et fint job med deres første smartphone uden Ericsson, og fortsætter således den gode stil fra de tidligere Xperia-smartphones.

Android-systemet fungerer smidigt, hvilket blandt andet hænger sammen med Qualcomms 1,5 GHz dual-core processor - og Xperia-modellerne er stadig blandt dem, hvor Android er mest intuitivt.

Der er gode egenskaber i mobilen, og det er svært for alvor at finde negative punkter. Omvendt har jeg også haft vanskeligt ved at holde af den for alvor; det meste fungerer godt, men mobilen er også kedelig. Jeg savner noget der for alvor giver mig et ”wauw” i maven.

Som nævnt i starten af denne anmeldelse, kan Xperia S tydeligt spottes på afstand, men det er ikke et design, der får folk på gaden til at vende hovedet.

Når det er sagt, så er jeg sikker på, at denne smartphone vil vinde mange fans blandt rigtig mange købere.

Ifølge Mobilpriser.dk koster Xperia S lige nu omkring 3.700 kroner uden abonnement, hvilket er en okay pris, i forhold til hvad man får. 

Samlet vurdering: Fem ud af seks stjerner.

Web-TV:
- Se testen af Sony Xperia S


Læs også:
- Smart Tags mangler i salgspakken på Xperia S

Sony Xperia S. (Foto: Mobilsiden.dk).
Sony Xperia S. (Foto: Mobilsiden.dk).

Web-TV: Lynkig på Xperia S

Kommentar

x

Opret bruger
Wilstrup 29-10-2012 20:49:13

Efter frustrerende oplevelser med en smartphone der var alt andet end smart når det gjaldt batterilevetid og efter at have læst i denne gruppe at det var der såmænd ikke noget at gøre ved, har jeg ved de sidste downloads faktisk fået så god en performance at jeg er "glad igen" - men det holdt hårdt.

0 0
Christoffer Kolkur Nissen 29-10-2012 19:56:44

Er det ikke muligt at lave et screenshot på Xperia S? :-)

0 0
beikes 13-04-2012 15:12:41

Med det lille skodbatteri.. Hvorfor får vi ikke Motorola Razr Maxx i butikkerne?

0 0
beikes 13-04-2012 15:12:41

Med det lille skodbatteri.. Hvorfor får vi ikke Motorola Razr Maxx i butikkerne?

0 0
beikes 13-04-2012 15:12:40

Med det lille skodbatteri.. Hvorfor får vi ikke Motorola Razr Maxx i butikkerne?

0 0
lars 08-04-2012 22:35:26

Imens alle diskuterer 2 eller 4 kerner og skærmtype, så bemærk lige at Sony faktisk har rimelig mange ting under coveret - som ikke kommer frem i fokusering på skærm og GHz.
GLONAS support (GPS der bruger russiske sateliter), giver bedre og hurtigere lokalisering især i by (ikke i SGII, HTC ONE mv)
ANT+ (standard forbindelse til træningsudstyr som f.eks. pulsbælter), supporteret af meget få
HD audio (markant bedre lydkvalitet i telefonsamtaler), ikke supporteret af iphone, samsung mv.
NFC (måske ikke så brugbar lige nu, men 2012 bliver muligvis der hvor det bliver brugart)
WIFI direct (som jo også er supporteret af mange nu)

Derudover er der Micro HDMI. Når telefonen sættes til et TV skifter den til et mediecenter interface som kan afspille musik, video/billeder fra telefonen og bla. picassa. Youtube, browser mv. samt spil.
Det hele styres fra TV'et fjernbetjening og fungerer super godt og spiller flydende i 1080p

Derudover har de altså en ret smart ting - smarttags som alle anmelder skriver om. Man kan programmere hændelser når telefonen bliver ført henover en af de NFC tags der burde følge med. Derefter kan telefonen starte programmer, skifte profil osv. De fleste glemmer bare lige at det ikke kun er NFC tags der kan styre det. Det samme er hændelser som, forbundet til oplader, headset tilsluttet (og supportere flere forskellige headsets), i bil mv.

Og anmelderen kan ikke lider designet, men det er den første telefon jeg har haft som der er så mange der har lagt mærke til og sagt den så smart ud.

Kameraet er topklasse i forhold til andre inkl. iphone og Nokia, især i mørke optagelser er der stor forskel.

Så mangler der bare ICS.

0 0
John 09-04-2012 10:28:28

Enig i at telefonen har mange smarte funktioner.
Jeg må dog også give anmelderen ret i, at Smart Tags er mere en salgsgimmick. I det daglige er det ikke noget jeg har glæde af, og kan ikke rigtig se hvilke fordele de giver mig. Jeg har eksempelvis ikke behov for at åbne de samme programmer hver gang jeg stiger ind i min bil (eksempelvis navigation). Andre ting er lige så hurtigt klaret uden brug af Smart Tags, eksempelvis via den udemærkede Værktøjs-widget.
Kameraet er ikke direkte skuffende, men topklasse vil jeg nu ikke kalde det. Min Nokia N8 tog klart bedre billeder. Selv min S/E Ray klarede sig også bedre. Den havde mindre støj på billederne og ikke den overdrevne komprimering, der desværre kendetegner Xperia S. Det er ikke noget man bemærker når man ser billederne på mobilens skærm, men når de først bliver vist på en computerskærm og åbnet i Photoshop, så er det tydeligt. En skam, når nu telefonen har masser af lagerplads.
Men overordnet set er det da klart den bedste telefon jeg har haft længe, blandt andet i kraft af den gode lyd som telefonen har, både som musikafspiller, men også under samtaler.

0 0
lars 09-04-2012 20:16:09

I forhold til N8 og kamera vil jeg stadig mene at Xperia S tager bedre billeder ved mørke situationer (og her snakker vi for mobil telefoner praktisk taget alt der ikke er udendørs - det meste er jo totalt sløret).
N8 har zenon blitz til at opveje det og den gør det jo rigtig fint, meeen når det så kommer til video der ikke kan benytte sig af blitz, så har xperia S en stor fordel.

Iøvrigt har jeg netop fået en update der forbedrer batteritiden en del og gør knapperne i bunden *meget*bedre. Det var dejligt.

0 0
Pernille 10-04-2012 12:57:20

hvad er det for en update? - den vil jeg også gerne have....

0 0
lars 11-04-2012 15:10:27

Den kom bare frem og fortalte at der var en update og så kørte jeg den (skulle gøres fra PC'en). Den hedder 6.0.A.3.73

Og efter at have haft den installeret nogle dage, så er det altså bare FANTASTISK. Før kunne telefonen knap holde en arbejdsdag med snak, mail og surf. Nu er der stadig mindst 50% om eftermiddagen og rigeligt om aftenen. Jeg tror nu ikke at den klarer 2 dage, men det er fint for mig så længe den kører hele dagen.

0 0
Pernille 11-04-2012 22:29:16

tak - den vil jeg hente! Jeg har version 6.0.A.3.67

0 0
lars 09-04-2012 20:39:56

Jeg fandt lige en sammenligning af Experia S og N8 og jeg må tilstå at når man ser den, så er der ingen tvivl om at N8 har bedre billeder også uden blitz. Men så hænger man altså også på Symbian :-(

0 0
Jesper 01-04-2012 10:27:08

Jeg har haft min Sony Xperia S i 13 dage og har sådan set været godt tilfreds med den udover batteriet .
Men lige pludselig gik telefonen helt ud, da jeg prøvede at tænde den igen skete der intet heller ikke da jeg satte den til strøm. Den var helt død. Telefonen har aldrig været tabt eller været udsat for nogen form for fugt.
Telefonen er nu sendt retur, glæder mig til at høre hvad de finder ud af.

0 0
Mobilsiden.dk 28-03-2012 15:04:33

Hej med jer :)

Her kan I se vores web-tv indslag om Sony Xperia S
http://www.mobilsiden.dk/web-tv/sony-xperia-s-laekker-men-lidt-kedelig,lid.20366/

0 0
Dunno 26-03-2012 13:03:32

Ja det er så faktisk første gang jeg har købt en smart phone, og købte så Sony Xperia S. Og bliver simpelthen nød til lige at give en kommentar ang jeres batteri tider...

Prøv at kig på hvordan i bruger telefonen, Jeg har fået min ned på et forbrug der hedder 3% strøm på 8 timer hvor den bare er i standby. Ja det er faktisk 11,1 dag den kan ligge uden at blive ladet op "hvis man ikke bruger den"

Fidusen er så at der er masser af strøm til NÅR man bruger den.
Feks bruger jeg ikke smarte live wallpapers der suger cpu og dermed strøm.
Jeg har undersøgt om det virkelig kan betale sig at bruge task killers, for bruger den task "som man killer" overhovedet strøm fordi den ligger i cache, eller bruger tlf mere strøm på at man killer den og så skal den load det automatisk igen eller load det når man så skal bruge programmet og dermed mere forbrug af cpu..

Den største forskel får jeg ved 3g netværket, nej jeg mener ikke om data er tændt, jeg mener om telefonen overhovedet har kontakt til 3g netværket, for det har den selvom data transmition ikke er tændt...

På gms + 3g brugte den ca 22% strøm på 8 timer.. Kun på gms bruger den ca 3%...

Er man på nettet hele tiden er det naturligvis crap at slå 3g fra i menuen, men bruger man som mig mest wifi og har downloaded gps maps der ligger i telefonen så den kun skal køre over gps satelitter, og ikke hele tiden skal hente google maps over nettet, ja så funker det fint...
skal jeg så endelig bruge 3g hvilket ikke er så tit, har jeg lavet en direkte genvej til menuen med appen "any cut" så nogle få clik så er der 3g på..

Tale og sms funker fint bare på gms nettet, jeg har ingen probelemer med det.. Internet kan også stadig bruges, det går bare væsentlig langsommere ved tunge sider. men som sagt jeg bruger det mest over wifi...

Så min konklution er at den holder afsindig længe strøm, ved "mit" normal brug lader jeg den hver anden dag, kigger jeg ikke så meget på den hver tredie dag. hvad man bruger den til når den er tændt er jo individuelt og dermed også hvor meget strøm den suger på det. Men når jeg bruger den "billeder, video, internet, evt spil osv" ja så er det faktisk kun det den suger strøm på...

Jeg vil ikke ligefrem mene at batteri levetiden er lav, det kommer i aller højeste grad an på hvordan man bruger telefonen...
Ha en rigtig god dag... :-)

0 0
Christoffer 24-03-2012 16:39:21

Da det nu er et top produkt gad jeg gemme se et webtv indslag med den (altså test) :-)

0 0
Tobias_Kragh 18-03-2012 16:15:48

mit krav til mobil er android og et godt kamera til billeder og film hvilket denne mobil lever op til :-D

0 0
Tobias_Kragh 18-03-2012 15:55:28

den her mobil er mega awesome! hvor er du har set den til 3.700 kr. :-) ?

0 0
mathias rasmussen 16-03-2012 17:05:44

har læst andre steder at dpi´en på skærmen er 342 :)

0 0
Jonatan 16-03-2012 15:16:27

hej ;)
jeg har hørt at det ikke er alle hovedtelefoner der virker til den. hvordan finder jeg ud af hvilker der virker?

0 0
John 17-03-2012 08:56:07

Alle hovedtelefoner skulle virke til den.
De hovedtelefoner jeg har, der ikke virkede til min S/E Ray, virker uden problemer til Xperia S.
Sony har også meldt ud, at man fjerner denne restriktion.

0 0
Jonatan 17-03-2012 10:25:47

har fundet ud af det nu ;) det er noget med CTIA og om der er mic. i hovedtelefonerne. vis hovedtelefonerne ikke bruge CTIA så kan man bare købe en lille transformer.

0 0
NickB 16-03-2012 16:33:25

Så vidt jeg kan se er det 3.5mm minijack, så hvorfor ikke alle?

Kan desuden se at i 3's pakke følger der 3 stk NFC tags...

0 0
John 17-03-2012 08:54:48

Fordi hovedtelefonerne åbenbart skulle være kompatible med telefonen, og det var ikke alle hovedtelefoner der var det (læs: købe S/E's egne hovedtelefoner for at være sikker).

Hos Telia fælger der kun to NFC tags med. Men om der så fulgte 300 NFC tags med, ville jeg aldrig købe den hos 3 :)

0 0
MKuhre 16-03-2012 14:20:38

jeg har haft mobilen i en uges tid nu her, og må sige at jeg er glad for den. Dog er batteri tiden ikke noget at skrive hjem om. ved tungt brug og internet deling kan jeg tømme den på 6 timer. ved normalt brug kan den lige klare 12 timer +-. men skærmen er FLOT, og mobilen er stort set lag fri :)

0 0
Kim F. 14-03-2012 20:44:19

Noget som jeg gerne vil høre jer andre S ejere om, er at den App som skulle give adgang til playstation store den ligger ikke på min fra TDC, har i heller ikke den?
Kan se at i UK er der netop blevet åbnet op for PS Store til køb af spil til Xperia serien. Hvornår John G. for vi lov til det i DK?

0 0
Matt 14-03-2012 10:26:05

Var nede og prøve xperia s i butikken, og syntes at interfaced ikke rigtig glider, når man slider på forsiderne, hvilket jeg synes er overraskende og ret træls. Troede at det hele ville glide, nu hvor det var en kraftig processer mm.. Ved selvfølgelig at når ICS kommer bliver det bedre, men synes overordnet ikke at den burde gøre det.

Er det noget xperia s ejere oplever?

0 0
Kim F. 14-03-2012 20:40:18

Jeg kan ikke nikke genkendende til det du skriver, min S køre flyende og jeg har min gamle arc at sammenligne med og der er en mærbar forskel, så jeg ved ikke lige om den har haft i hånden har været i udu?

0 0
Matt 15-03-2012 10:21:04

Ok, prøvede en hos 3 og en hos telia, og de begge kørte ikke flydende på forsiden, men går så udfra at det har noget at gøre med at programmer, som bliver åbnet bliver ikke lukket igen, så de bare køre i baggrunden og tager kraft fra mobilen.

Har Xperia S en jobliste hvor man kan se hvad der er åbent og lukke dem, eller skal man hente en app?

0 0
Matt 14-03-2012 10:25:04

Var nede og prøve xperia s i butikken, og syntes at interfaced ikke rigtig glider, når man slider på forsiderne, hvilket jeg synes er overraskende og ret træls. Troede at det hele ville glide, nu hvor det var en kraftig processer mm.. Ved selvfølgelig at når ICS kommer bliver det bedre, men synes overordnet ikke at den burde gøre det.

Er det noget xperia s ejere oplever?

0 0
kiley 14-03-2012 06:56:41

Jeg blev ejer af Xperia S i lørdags og indtil videre været fint tilfreds. Det skal siges at jeg kom fra en 3G'er. Mht batteritid så er nogenlunde, var dog forberedt pga http://www.nyemobiltelefoner.dk/ny-sony-ericsson/sony-xperia-s.html at batteritiden halter lidt.

Kameraet er hurtigt og billederne overgår naturligvis alt hvad jeg har taget med iPhone eller HTC mobiler.

0 0
Mobilsiden.dk 13-03-2012 13:31:34

Hej med jer,

Vedrørende det med at Smart Tags mangler i pakken, så er der nyt her:
http://www.mobilsiden.dk/nyheder/smart-tags-mangler-i-sony-xperia-s-salgspakken,lid.20102/

0 0
kinoha 13-03-2012 11:00:26

Det ser jo ud til at være et godt mobilkamera, men hvordan er kameraet ift. Nokia N8 som jeg har nu?

0 0
Kevin 12-03-2012 22:47:46

Dem der har købt hos TDC får dem vist eftersendt , ved ikke om Telmore gør (tvivler meget)

0 0
Kim F. 13-03-2012 10:32:57

Må sige at TDC yder god service i det her tilfælde. Er netop blevet ringet op af dem, og de sagde at Sony sender mig 2 NFC tags, og de skulle gerne være der om et par dage, så ring til jeres operatører og bed dem ringe til Sony ;-)

0 0
Kim F. 12-03-2012 23:54:49

News flash...
Har lige siddet og set unboxning videoer på youtube fra uk - Singapore samt en købt under MWC i Barcelona, og ALLE indeholder ingen tags, så det er derfor vi heller ikke har dem. i den ene video bliver der sagt at man skal kontakte sin udbyder og derved for man dem eftersendt. Jeg kan ikke se ideen med hvor F.. det ikke sender dem med i æsken, nogen bud på det???

0 0
Kim F. 12-03-2012 22:43:54

Klokken er nu 22.34 og det er et døgn siden jeg har ladet på den, og der stadig 20 % tilbage, så i skal bare blive ved med at lade på den når i synes den mangler juice...
Fik min i sidste uge med posten og i starten synes jeg også at W.T.F en ringe batteritid, meen den bliver bedre jo mere i har ladet på den, trust me.
Ellers så har jeg bare fået den eneste som bare holder. :0)
Men med tags'ne er sgu ik iorden de skal følge med, især når de slår så meget på markedsføringen.
Alle som ikke har fået dem, skriv her...

0 0
Thomas Møller 13-03-2012 09:37:46

Må også indrømme at til at starte med holdt den ikke strøm særlig godt, men virker til at være blevet bedre.

Min har kørt 16 timer med 4 mails, twitter og bluetooth+wifi kørende. Og der er stadigvæk omkring 40% tilbage.

Svarer meget passende til min SGII

0 0
Mr. M 12-03-2012 21:01:34

Jeg kan også tilslutte mig den mænge af mennesker der har problemer med batteriet.
Er virkelig skuffet at den nærmest ikke holder en hel dag.
Har næsten 10% tilbage og aftenen kl 20 og har taget den ud kl 9. Det er sgu lidt skuffende, når jeg ikke bruger den til det helt vilde.
Jeg tør dårligt nok bruge telefonen for, at være sikker på der er nok strøm på til jeg kommer hjem :) hehe
Dette samt de 3 nævnte knapper er helt klart det jeg også lagde mærke til da jeg fik telefonen, inden jeg læste testen.
Så er glad for, at i også fik observeret det, men havde næsten også forventet det da jeg læste testen :)
Har selv haft mange nyerer smartphones, men ingen har slugt så meget strøm som dette.
Bruger dem alle nogenlunde ens.
Bla. LG optimus 2X og HTC Sensation som de seneste.
Havde helt klart regnet med mere "juice" fra et stort batteri som de skriver i specifikationerne.
Det er nok pga de mange pixsels skærmen har, men håber da stadig det kan rettes ved software.

Har købt den hvide, og hold det op den har givet et wow effekt, hvad angår farve, materiale, samt kvaliteten af telefonen når folk har set den og haft den i hænderne.

0 0
bennylausten 12-03-2012 20:39:49

min er også købt hos telmor der var smart tags ikke med

0 0
TechnoSmølf 12-03-2012 19:35:10

Nu vil jeg jo mene at det stadig er en SonyEricsson. Når man åbner dekslet står det jo netop skrevet...

Hvad angår batteritid, så holder jeg stadig på at det bliver bedre med tiden. Det er hvertfald min erfaring, og det går da også bedre hvad det angår siden jeg fik den i onsdags.

Mht til Smart Tags, så mangler de nu også i mine æske (Har lige endevendt den) Er det fordi i har fået en anden vers af modellen end den man får fra Telmore?

Hvad knapperne angår, så går det nu bedre med at ramme dem rigtig, man ja de kræver da lidt tilvænding.

0 0
Sang 12-03-2012 19:23:42

Batteri er ikke fantastisk, men stadig bedre end galaxy s2.. jeg måtte roote min s2 for at få noget ud af batteriet..

De sidste par dage har den snildt været oppe og runde de 20 timer og har endda ladet den stå natten over.. bruger 3g og ser at den holder de 3 timer tændt display.. det er imponerende på en gingerbread ud af boksen :O optimalt er stadig 4-5 timer.. håber det bliver det med ICS. hent eventuelt CPU SPY for at se om den går i Deep Sleep.. hvis ikke. så er det højest sandsynlig et program som i bruger der sluger.. jeg ved det allerede fra galaxy s2 så de programmer har jeg undladet at installere på denne..

Skærmen er efter min mening den bedste, galaxy s2'eren står alt for kontrast skærm og om natten er den stadig alt for lyst, (kan dog hentes et program der gør den mindre lys stærk)

det gør en kæmpe forskel at opløsningen er høj! en fryd at surfe på nettet, og browsen er godt nok effektivt, hvilket er noget overraskende på gingerbread i forhold til ics IMO

Musik delen er overlegen, i forhold til s2'eren.. den lyd kvalitet som er i XS kan bare ikke blive mere klart. Clear Bass er fantastisk hvis man bruger kvalitets høretelefoner! wow!

Første gang jeg oplever at købe en telefon der allerede er påsat et Screen Protector. Den var så perfekt sat på at jeg ikke lagde mærke til den og satte den medfølgende beskytter på! ups!

Først var jeg bange for at fortryde at have købt den hvide.. men efter at have fundet ud at de bruger noget Nano-coating, ja så skide være med covers.

godt tilfreds XS ejer, var det nødvendigt at skifte fra Galaxy S2 til XS, nah, men XS er helt klart et gennemført Smartphone, WAUW effekten ligger på de småting for mig, med nanocoating, beskytter, hurtigt kamera, SmartTag, SmartWatch, Gode kommunikationsmuligheder til Sony TV, effektiv DLNA funktion, HDMI kabel medfølger, Super lækker TV menu, øko oplader, Super hurtig opladning af mobilen til 80%, og så oplader den normal fra 80-100. Medfølgende høretelefon på niveau som mine sennheiser.

0 0
mathias rasmussen 12-03-2012 19:21:45

Min mobil er bestilt hos telmore, og der fulgte ikke nogen "smart tags" med :(
Kan i give mig noget svar??

0 0
Wilstrup 06-04-2012 15:00:30

kontakt Sony - eller bedre, bed forhandleren om at få dem sendt - der er nogle pakker hvori de mangler, men Sony har lovet at sende dem hvis det er tilfældet.

0 0
Kim F. 12-03-2012 22:29:24

@ Mathias.
Jeg købte min hos TDC og der var heller ikke nogen tags med så jeg fandt Sony dk support nr og de sagde at jeg skulle ringe til min udbyder og hvis der var problemer, kunne TDC ringe til Sony. i første omgang ville TDC have mig til at sende den retur, men der sagde jeg sgu nej, det måtte finde en bedre løsning, de lovede så at ringe til mig når de havde fundet ud af noget, jeg venter stadig...

0 0
KPP 12-03-2012 22:28:50

Min er købt hos TDC, de vidste godt at de manglede, men lovede at sende dem når de fik dem hjem.

0 0
bennylausten 12-03-2012 19:01:46

det er en kanon tlf. men batteri tiden er noget lort 7-8 timer så er den flad. en tur rundt i københavn på et par timer og den står på stanbay
så har den brugt 10-12% a batteri

0 0
Anders 12-03-2012 18:09:06

"På nyhedssider er browseren god til at tilpasse teksten til skærmbredden så scroll undgås, dog klarer Sony på denne del sig ikke helt så godt som HTC, der i hvert fald af Android-enheder er førende på dette punkt."

Nu er det kun android hvor det er muligt, så hvilke andre enheder er der tale om?
Bortset fra det, synes jeg at en anmeldelse mister sin betydning når en sindssyg vigtig ting som bateriet ikke trækker ned. Ellers kan man jo sige det, til alt mulig andet, "kameraet er ikke særlig godt, men min telefon er måske defekt" osv. :-)

0 0
Mobilsiden.dk 17-03-2012 08:15:17

Bortset fra det, synes jeg at en anmeldelse mister sin betydning når en sindssyg vigtig ting som bateriet ikke trækker ned

Hej Anders,

I princippet har du ret. Men på Xperia S var battertiden så ualmindelig dårlig, at det var åbenlyst, at der var tale om en fejl i enten vores produkt eller i softwaren. Derfor valgte jeg at lade dette komme produktet til gode.

0 0
Wilstrup 05-04-2012 15:25:42

Det er ikke blot en fejl ved dit eksemplar, men sikkert på en hel masse af slagsen.
Min kone og jeg købte en Sony Xperia på samme tid, og vi har lukket for samtlige strømbrugende apps m.v., lukket telefonen etc, så det kun er når vi aktivt åbner den at den burde bruge strøm. Ikke destomindre bliver den flad i løbet af godt 8 timer - det er simpelthen ikke godt nok, og jeg kan konstatere at man fra teleselskabernes side nu ikke længere reklamerer med oppetid - og heller ikke hos Sony, så man står som et fæhovede at have ladet sig lokke væk fra en stabil iphone til en ustabil, strømædende og klodset stor android-telefon alene på sælgerens anbefaling.
Vi har tænkt os at aflevere den igen til "reparation", men det indebærer at vi så skal undvære telefonen i x antal uger, hvilket jo ikke er godt nok, eftersom vi jo netop kun anvender mobiltelefoner i stedet for fastnet-ditto.
Det er meget surt at have bekostet mange tusinde kroner til noget skidt, når man tager batteritiden i betragtning - det er simpelthen ikke godt nok og burde bestemt have trukket voldsomt ned i testen.
Jeg håber ikke at du får provision for at teste telefonen og komme med noget positivt om den ved at undertone dens batterioppetid som noget der blot kan være "en fejl" ved din telefon.
Til sammenligning har vi så ladet vores gamle iphone 3GS op - og den har kun mistet 20 procent på 3 dage, medens dette hos xperia'en allerede er mistet på 6 timer.
Vi fortryder bittert at vi har investeret i den telefon, dens andre fortræffeligheder til trods. ØV!

0 0
Pernille 05-04-2012 23:09:12

Helt enig!
Jeg havde glædet mig til den mobil efter den ellers udmærkede nokia n8, som havde et møgstyresystem, men jeg er virkelig skuffet over det batteri!!

0 0
John 05-04-2012 17:12:37

Ja, det er træls.
Jeg var også nervøs for batteritiden efter at have læst anmeldelsen. Jeg er dog positivt overrasket. Den klarer fint en dag uden behov for at komme en tur i opladeren. Og i forhold til mange af de andre Android-telefoner jeg har haft, og Nokia Lumia 800 for den sags skyld, ligger Xperia S i den pæne ende, når det kommer til batteritid.

0 0
Wilstrup 06-04-2012 14:59:13

Du har åbenbart ikke særlige krav til holdbarheden af batteriet. lad mig sige det på den måde: Vi havde to iphone 3gs - de er blevet ladet op for fire dage siden og er nu nede på 70 procent.
Til sammenligning er xperia nede på under 20 procent på en dag - og det gælder begge telefoner: det må sgu da om noget vidne om en elendig batterikvalitet. Og lad mig understrege, at den også taber en hel del strøm selvom den er slukket. Når den er tændt, har vi blokeret (killed) alle apps undtagen lyd og lysstyrke. Dvs. at både Wi-fi, mobile date, blue-tooth , autosync. data, gps m.v. På fem timer har den alene brugt 43 pct. på cellestandby, 24 % på at telefonen ikke er aktiv, visning 19 % og 15 procent på android-systemet.

sammenlagt har deen altså brugt næsten halvdelen af at være på cellestandby på godt 5 timer => at den vil være næsten tom på 10 timer og dermed under ½ døgn vil den være tom - sammenlign det med den føromtale iphone 3gs. Jeg forstår at nogle synes at det er fint at den kan holde en dag, men jeg må indrømme at jeg ikke finder det i orden at den er så hurtig afladet og den lever derfor slet ikke op til mine forventninger når jeg sammenligner med iphonenen og er irriteret over at vi lod os lokke af den oversmarte sælger der mente at xperia var en telefon der var bedre end iphone - det er muligt, men det gælder i hvert fald ikke batteriet :-(

0 0
John 06-04-2012 16:47:04

Jeg har realistiske krav til hvor længe en smartphone kan holde strøm. Dvs. 1-2 dage, afhængig af forbrug, hvilket min Xperis S lever op til. Hvis jeg har brug for en telefon der kan holde strøm i en uge, tager jeg min Nokia 1208 frem :)
At din iPhone 3GS kun har brugt 30 % i løbet af fire dage tror jeg ganske enkelt ikke på, men mindre den har ligget i flight mode. Ingen af dem jeg kender, der her en iPhone, kan holde den kørende mere end 2 dage, ved et normalt forbrug, uden at den råber efter en oplader. Dem der bruger den meget skal oplade den hver dag, med mindre de vil risikere at løbe tør for strøm i løbet af andendagen. Ifølge dine tal, så holder din iPhone 3GS strøm i 13 dage, hvilket ganske enkelt er umuligt, selv med et minimum af forbrug.
Når det er sagt, er der ingen tvivl om at Android bruger mere batteri end iOS, men det er så også et langt mere "levende" styresystem end iOS.
Min Xperia S klarer fint en dag, hvor den både bliver brugt til tale, SMS, tjekke mail, Facebook, netsurf, netradio/musik og lidt spillen spil.
En ting jeg dog også har bemærket er, at den bruger strøm selv om den er slukket, hvilket er træls.
Om Xperis S er en bedre telefon end iPhone er en smagssag. Jeg synes iPhone er en flot telefon rent designmæssigt, men så stopper begejstringen os. IMO er iOS det mest dødsyge styresystem til smartphones der findes. Her vinder Android, og WP for den sags skyld. Men det koster på batteritiden at have et "levende" styresystem.

0 0
Wilstrup 06-04-2012 19:54:04

Jeg kan konstatere at når jeg slukker min iphone, er der nu - efter fire dage - 70 procent tilbage af strøm på batteriet. Jeg kan ikke opnå det samme på min xperia S. Sådan er det bare. Og det nytter ikke noget at jeg så blot anvender den første, eftersom det er to forskellige sim-kort, idet xperia er et minisimkort som ikke kan anvende det "almindelige". Når vi køber en telefon som ny, er det naturligvis for at kunne udnytte de andre funktioner på telefonen - hvis det ikke havde interesseret os, havde vi naturligvis beholdt den gamle. Der er altså en grund til at vi ville udskifte telefonen. Vi kan ikke anvende iphone, da det simkort jo er afmeldt til fordel for det nye i telefonen.Vi har ikke brug for to abonnementer pr. person.
Jeg ved ikke hvor du har dine udregninger fra, men jeg konstaterer at det IKKE er umuligt. Vores iphone anvendes ikke, så den er naturligvis slukket. Under de omstædnigheder bruger den naturligvis stadig noget strøm, men ikke i forhold til Xperia når den også er slukket. Det er sådan set min pointe.
JEg er sådan set ligeglad med om styresystemet er "levende" eller "dødt" - for os var det et must at kunne have en telefon som iphone,idet den eneste mangel med 3gs var at den kun havde kamera på bagsiden -og at et par apps kun kunne fungere med en 4 s-telefon (en lommelygte ville være fin at have når vi har strømsvigt i huset). Vi har ikke brug for et "levende" styresystem, og må erkende at vi faldt for en sælger hvis åbenlyse interesse var at sælge netop en adnroid-telefon uden at oplyse os om konsekvenserne. Det er vi natulrigvis ikke tilfredse med. Vihar benyttet vores teleselskab i 20 år, så vi forventede naturligvis at få en professionel behandling og de relevante oplysninger - det føler vi ikke at vi fik - og telefonens dyder ufortalt,så er det træls med batteriet - det er også det der siges i diverse anmeldelser der ikke blot anpriser produktet. Det nytte ikke noget at telefonen har mange "fancy" applikationer hvis den kun ´holder i 10 minutter (overdrivelse fremmer forståelsen).
Du kan være overbevist om at hvis det bliver muligt for os, så udskifter vi gerne den telefon med en iphone som vi oprindelig havde tænkt os. Den holder i det mindste batteritiden længere -og det er et must for os.

0 0
John 06-04-2012 20:24:32

"Vores iphone anvendes ikke, så den er naturligvis slukket. Under de omstædnigheder bruger den naturligvis stadig noget strøm, men ikke i forhold til Xperia når den også er slukket. Det er sådan set min pointe."

Det kan man jo ikke bruge til noget. Man køber da ikke en telefon for at have den slukket. Dermed er det da også fuldstændig uinteressant om der er 70 % tilbage i slukket tilstand.

Udregningen har jeg ud fra de tal du oplyser: efter fire dage = 70 % tilbage på batteriet.

Desuden burde I da have undersøgt telefonens batteritid i praksis noget bedre, hvis den er så vigtig for jer.

Men hvis lang batteritid (i tændt tilstand) er så vigtig for jer, er det nok ikke en smartphone I skal gå efter. De har generelt dårlige batteritider. Den eneste smartphone der efter sigende skulle have en rigtig god batteritid er Motorola Razr Maxx, da den har et 3300 mAh batteri, hvilket er dobbelt så meget som de fleste andre smartphones.

Min Nokia 1208 klarer fint en uge - i tændt tilstand :)

0 0
Wilstrup 06-04-2012 23:58:10

Jeg må åbenbart udtrykke mig dårligt siden det er dig så magtpåliggende at fortælle at jeg er en idiot, men det får være. Lad mig i stedet forsøge at forklare dig det en gang til - og lidt langsommere:

Jeg købte IKKE en mobiltelefon for at have den slukket. Jeg ved ikke hvor du får den idé fra. Jeg købte i sin tid en iphone 3gs og nu har jeg - og min kone -så købt en ny telefon hver.
Ingen af vores nye telefoner kan være slukket så længe som vores iphones og stadig bevare op til 70 procent af strømmen efter fire dage. Sony Xperia mister simpelthen strøm hurtigere end du kan sige "Sony" - og det er det der er min pointe: Dens batteri er simpelthen IKKE godt nok -hverken i forhold til vores fhv. iphone som jeg altså har benyttet som parameter for at kunne vurdere strømbevarelsen ved en slukket telefon eller i forhold til andre tilsvarnede telefoner. Her falder Xperia fuldkommen igennem, og det er surt.

Du skriver at vi burde have undersøgt telefonens batteritid, men hvordan skulle det gå til? Vi kunne naturligvis have spurgt om det eller søgt på nettet, men dels var den mulighed ikke til stede på købstidspunktet og dels var det slet ikke vores agt at anskaffe os en android-telefon.

Vi synes at sælgeren burde have givet os de oplysninger i stedet for blot at forsøge at prakke os noget på som vi ikke kunne være tilfreds med.Det ville en ordentlig og hæderlig sælger gøre.

Vi blev altså "prakket" en ny telefon på UDEN at vide at dens batteri ikke var i orden - både i forhold til andre telefoner og også i forhold til hvad anmelderne har skrevet.

Du skriver at man ikke kan bruge til noget hvor meget den gamle telefon kunne klare i slukket tilstand.

Vi kan til gengæld ikke bruge til noget at du mener vi ikke skulle være gået efter en "smartphone",for dels aner vi ikke hvad forskellen er på en sådan og andre telefoner, og dels ejer vi ikke danaidernes kar og kan poste flere tusinde kroner ud til andre telefoner.

Ja, vi burde have undersøgt det tidligere, men det gjorde vi så ikke - vi hænger med andre ord på den, og kan altså ikke bruge dine sikkert velmenende oplysninger til noget som helst udover at vi bliver endnu mere irriterede over det.

Jeg bryder mig ikke om den med "den kloge narrer den mindre kloge", men foretrækker den mere sympatiske "den kloge vejleder den mindre kloge" - jeg ved udmærket at det ikke er sådan i virkeligheden, men vi har nu i mere end 20 år haft det samme selskab og har ikke haft nogen grund til at tro andet end at vi ville få en ordentlig rådgivning af firmaets repræsentanter - det ser desværre ikke ud til at det har været tilfældet, og vi hænger på den, som man nu siger.

Vi vil naturligvis forsøge at få byttet den til en anden telefon, men vi er ikke optimister.

Når jeg giver mit besyv med, skyldes det at jeg gerne ville se om det med det dårlige batteri kun gjaldt min kones og min telefon - det ser ikke ud til at være tilfældet, så på den led har vi altså ikke fået en telefon der er meget anderledes end andres. Hvordan du er tilfreds med din, er naturligvis din egen sag. Vi er útilfredse med batterilevetiden her i reservatet, skulle jeg hilse at sige, og det var væsenligt for os at sige.

0 0
John 07-04-2012 11:53:44

”Jeg må åbenbart udtrykke mig dårligt”

Ja, for jeg synes du sammenligner pærer med bananer.
Du bliver ved med at snakke om at iPhonen kun har brugt 30 % af batteriet efter fire dage – i slukket tilstand. Samtidig skriver du, at din Xperia S kun holder strøm i otte timer. Det er i tændt tilstand antager jeg, og så holder sammenligningen jo slet ikke. Hvis det er i slukket tilstand, så har den helt sikkert en defekt. Jeg tror min bruger cirka 10 % i løbet af en nat. Jeg er dog ikke helt sikker, men jeg vil prøve at slukke den i nat og se hvor meget den er nede på om morgenen. Hvis det er i tændt tilstand, er det stadig ikke godt nok, og hvis det er ved normalt brug, vil jeg mene det er en bytter. Har du slået automatiske opdateringer fra i Timescape? Det er nemlig som standard slået til, og det synes jeg sluger rigtig meget strøm, så det har jeg slået fra. Programmet JuiceDefender kan også hjælpe på batteritiden.

”Jeg købte IKKE en mobiltelefon for at have den slukket. Jeg ved ikke hvor du får den idé fra. Jeg købte i sin tid en iphone 3gs og nu har jeg - og min kone -så købt en ny telefon hver. ”

Fordi du hele tiden bliver ved med at snakke om hvor længe din iPhone kan holde strøm i slukket tilstand. Det lyder som om det er det vigtigste for dig. Undskyld, men det er altså en uvæsentlig faktor for de fleste, og hvis du havde en forventning om at nogen sælger ville kunne vejlede dig om det, så tror jeg du kommer til at lede længe. Du finder da heller ingen anmeldelser der skriver noget om hvor længe en telefon kan ligge slukket inden den løber tør for strøm. Det interessante er hvor længe den kan holde strøm når den bliver brugt. Det er trods alt derfor de fleste køber en telefon. Hvis du vil have en telefon der kan ligge slukket længe, så køb en smartphone hvor du kan tage batteriet ud, eller en almindelig mobiltelefon som fx god gammeldags Nokia. I forhold til andre telefoner jeg har haft (forskellige Android-modeller og Nokia Lumia 800) klarer Xperia S sig fint – ved normalt brug. Jeg er dog enig med dig i, at Xperia S bruger for meget strøm i slukket tilstand.

”Du skriver at vi burde have undersøgt telefonens batteritid, men hvordan skulle det gå til? Vi kunne naturligvis have spurgt om det eller søgt på nettet, men dels var den mulighed ikke til stede på købstidspunktet og dels var det slet ikke vores agt at anskaffe os en android-telefon.”

Ved at læse anmeldelser og brugeroplevelser. Hvis lang batteritid er en altafgørende faktor, så undersøger man da om der er problemer i den retning. Jeg undersøger altid tingene til bunds, hvis der er punkter der er af afgørende betydning. Kan jeg ikke finde oplysningerne, fx fordi produktet er så nyt at der ikke findes pålidelige anmeldelser/brugeroplevelser, så venter jeg med at købe, kigger jeg mig om efter alternativer, eller, hvis det ikke er muligt, køber jeg over nettet hvor jeg er sikret 14 dages fortrydelsesret.
Hvorfor valgte I i øvrigt Android, hvis I var godt tilfreds med iPhone?
Sælgere har jeg ikke meget fidus til. Mange er provisionslønnede. Vedkommende du har snakket med har måske været ambassadør for Sony, der har måske været en salgskonkurrence, hvor det gælder om at sælge så mange Sony-mobiler som muligt. Det kan også være vedkommende selv har en Xperia S og er godt tilfreds med batteritiden. Hvad ved jeg. Det er gætteri, men muligheden er der.

”Du skriver at man ikke kan bruge til noget hvor meget den gamle telefon kunne klare i slukket tilstand.”

Det kan man heller ikke. Det er ikke et parameter der er nogen der bruger. Kom gerne med links til anmeldelser hvor man omtaler batteritiden i slukket tilstand.

Lidt om smartphones: http://www.da.wikipedia.org/wiki/Smartphone

”Jeg bryder mig ikke om den med "den kloge narrer den mindre kloge", men foretrækker den mere sympatiske "den kloge vejleder den mindre kloge" - jeg ved udmærket at det ikke er sådan i virkeligheden,”

Det foretrækker jeg også, men, præcis som du, ved jeg også at sådan er virkeligheden ikke. Derfor tager jeg mine forholdsregler. At du har været i samme selskab i 20 år gør næppe den store forskel. Sælgeren har sikkert været ung og har ikke været ansat i selskabet i ret lang tid. Måske er det ”bare” et studiejob, hvor SU’en skal suppleres. Konkurrencen på telemarkedet er samtidig benhård, og sælgerne bliver naturligvis bedømt på hvor meget de sælger. Det går desværre ud over kunden, forstået på den måde, at kundens behov glider i baggrunden. Det vigtigste er at der sælges.

Jeg håber naturligvis at du enten får byttet dine telefoner til nye, der holder strøm længere end otte timer, eller til andre modeller.

0 0
Wilstrup 07-04-2012 16:00:34

Det må blive ved det, du skriver. Jeg tror ikke at flere kommentarer vil belyse tingene mere- vi har brug for en telefon der kan holde længere end under et døgn, selv i tændt tilstand. Vi har fjernet alle apps vi overhovedet kan fjerne, og derfor er der ingen apps der henter ting ind til telefonen uden videre. Det eneste vi har på telefonen er de ting der ikke umiddelbart kan "dræbes" - vi kan ringe til folk, vi kan modtage sma'er og vi kan tage billeder eller film (som vi dog sjældent bruger -kun hvis vi er kommet hjemmefra uden kamera) - vi ved at vi en anden gang ikke vil lade os dupere af en sælgers "overtalelser" og også at vi ikke skal købe en telefon uden at have undersøgt markedet for den.
vi ved også at man i løbet af et par måneder vil komme med en opdatering fra Sony der skulle gøre batteriets holdbarhed lidt længere (hvordan ved jeg ikke), men vi køber aldrig mere en android-telefon. Jeg forstår at både iphones og androids er "smartphones" så jeg er ikke helt med på denne skelnen.
Nå, men jeg tror ikke vi kan vride mere ud af denne debat, så jeg slutter her.

0 0
John 08-04-2012 09:59:08

Batteristatus kl. 00.30: 50 %
Batteristatus kl. 09:50: 49 %
Så jeres telefoner må helt sikkert have en defekt.

0 0
Pernille 08-04-2012 11:27:45

Så er vi desværre nok mange, hvis telefoner har en batteridefekt.
Min telefon står på strømbesparelse, ingen gps, synkronisering, søgning efter lokalnetværk. Baggrundslys fjernet og lys i al almindelighed nedsat. Alligevel drænes batteriet for hurtigt og er meget lang tid om at blive ladet op

0 0
John 08-04-2012 13:21:20

Det lyder sådan.
Jeg bruger WLAN, når der er mulighed for det. Ellers 3G. Programmer som Google Maps og lignende bruger GPS, lysstyrken er sat til 50 %. Jeg har widgets med nyheder og vejr sat til at opdatere automatisk.
Min er cirka 1½ time om at blive ladet fra 0 % til 100 %.

0 0
David 15-03-2012 10:41:23

Så længe batteriet kan holde en dag til standard brug - så er det ikke en "sindssyg vigtig ting". Så nej anmeldelsen mister ikke sin betydning pga. en så lille detalje om det holder til én dag eller halvanden.

0 0
KPP 12-03-2012 17:30:06

Jeg har nu ikke haft problemer. Fra kl. 05,15 til 23,00 og der er stadig 25 - 30 procent tilbag

0 0
goffer 12-03-2012 16:09:46

sgs2 har skam super amoled+ http://www.samsung.com/dk/consumer/mobile/mobilephones/mobilephones/GT-I9100LKANEE
Med hensyn til batteri må jeg desværre også melde mig i koret af utilfredse sony xperia s brugere.
Jeg har haft den siden d. 6/3 og har ladet op minimum 1 gang hver dag uden nævneværdigt brug.
Håber på en software opdatering kan gøre noget ved det.

0 0
N 12-03-2012 15:53:38

Nu har sgs2 heller ikke super amloed plus. Den har "kun" super amoled :D

0 0
John 12-03-2012 16:34:18

Forkert. Galaxy S II HAR Super AMOLED Plus.

Hvilken af de to der har den bedste skærm er en smagssag. Jeg foretrækker Xperia S.

0 0
N 13-03-2012 08:27:14

Ja så det igår :D Var lige lovligt hurtigt på aftrækkeren der ;D Mente bare at der på et tidspunkt havde været noget tvivl angående skærmtypen på sgs2...

0 0
Morten R. Hansen 12-03-2012 15:16:35

Nej, heller ikke her er batteriet godt nok!
Fik min i fredags og siden har jeg været tvunget til at lade op igen klokken 20.30, hvis jeg tog den fra laderen ved en 8-tiden om morgenen.
Ellers syntes jeg bestemt godt om NFC og specielt designet gør at den er behagelig i hånden... Og super lækker skærm, det må siges herfra også!

0 0
Pernille 04-04-2012 13:54:40

jeg er (negativt) overrasket over batteriet så hurtigt bliver tømt - jeg kører i strømsparemode, har fjernet synkronisering, gps og for det meste Wi-Fi-søgning. Mobilen er superlækker, men det er et stort minus med det batteri!

0 0
12-03-2012 15:43:33

Det er sgu gået pænt hurtigt så. Har du brugt den intensivt eller?

0 0
Kurt Hansen 12-03-2012 15:15:45

Nogen der kan komme med en sammenligning mellem Xperia S og Xperia Arc S ?

0 0
Kim F. 12-03-2012 22:59:01

Jeg havde en Arc som konen har arvet nu, bare i hastighed kan jeg se en væsenlig forskel , samt et kæmpe irritations moment var Arc'en havde tendens til at løbe tør for intern hukommelse, så jeg skulle slette aps, No problemo mere på S'ern 2 gb Og så den største forskel, skærmen står så flot sammenlignet med Arc'en, alt i alt så er der kæmpe forskel, er fuldt ud tilfreds, dermed ikke sagt at du måske har samme mening... ;0)

0 0
Kurt Hansen 13-03-2012 09:05:17

Lyder helt klart spændende, tak for dit input :)

0 0

Sony Xperia Z3

KONKURRENCE - deltag her
Årets smukkeste mobil ?

Tidligere vindere...

x
Om brug af cookies