Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   3 udvider gratis dækning til udvalgte lande

3 udvider gratis dækning til udvalgte lande

Nu er det slut med at betale mere for at bruge data i udlandet, hvis man er kunde hos 3, i hvert fald i nogle lande

Kunder hos teleselskabet 3 vil fra den 17. marts kunne streame musik, navigere med telefonen og ringe hjem til Danmark uden et bekymre sig om prisen. 3 lancerer nemlig '3LikeHome' som betyder, at forbruget i seks udvalgte lande er at betragte, som var det hjemme i Danmark.

De seks lande, hvor man roligt kan gå på Facebook og Twitter, er Sverige, Storbritannien, Irland, Italien, Østrig og Hong Kong.

Læs også: Roaming kan være passé i 2016

”Vi er ikke imod en udvikling, som vil afskaffe roamingafgiften, tværtimod. Vi mener, det er på tide. Vi er ikke i tvivl om, at det er her, kampen om fremtidens forbrugere skal slås,” siger Morten Christensen fra 3 Danmark i en pressemeddelelse.

Fremtiden er uden roaming

EU overvejer at lovgive imod dataroaming, og 1Dataplan har allerede lanceret et abonnement, der ikke kræver ekstra for dataroaming i udlandet i udvalgte lande.

”Vi ser lige nu en dgital generation, for hvem det er helt naturligt, at man kan hente data hele tiden. Vi skal kunne navigere, vi skal kunne kommunikere med hotellet, eller vi skal kunne lave en flybillet om, så vi er prisgivet, hvis vi ikke kan komme på nettet,” siger fremtidsforsker Liselotte Lyngsø i samme pressemeddelelse.

'3LikeHome' er tilgængeligt på alle netværk i de pågældende lande og inkluderer både opkald, SMS/MMS og data, men hastigheden på downloads er dog max 0,5 mbit/s på andre end 3s netværk. '3LikeHome' vil være med i alle abonnementer med fri tale.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Mads Christensen 17-03-2014 09:05:12

Vil det sige at jeg som kunde hos Oister, som kører på 3's netværk i Danmark, vil kunne surfe og bruge data til danske priser når jeg f.eks. er på ferie i London?
Jeg er lidt forvirret.

0 0
Mikael Jørgensen 13-03-2014 13:06:18

Hvad skal man bruge det til? Deres dækning i Danmark er noget skod. Især i det sydlige Jylland.

0 1
FrkLarsen 12-03-2014 17:47:56

Som jeg forstod det på den mail jeg fik, gælder det kun på abb Fri Data. Og der er en begrænsning på 2 GB

0 0
Naggie21 12-03-2014 20:39:19

De har kun et tabletabonnement der hedder "fri data" (selvom det er begrænset til 100GB). Så de må være tabletabonnementer specifik du har fået info om. Det største telefonabonnement er på 20GB og hedder bestemt ikke noget med "fri data".

0 0
Søren 11-03-2014 20:26:25

Hvordan kan det være at hver gang jeg er i sverige kan jeg kun bruge roaming? Har prøvet at skifte rundt på netværkerne uden held...
Har forresten 3.

0 0
Ole Alstrup 11-03-2014 14:43:22

Fuld data knald på forbindelsen bliver det skam ikke, læs nederst i artiklen, downloads er max 0,5 mbit/s på andre end 3s netværk. Har 3 netværk i alle de nævnte lande? Thomas, den må du gerne lige følge op på, tak.

0 0
Naggie21 11-03-2014 15:46:38

De har både i Storbritannien og Irland og selvfølgelig i Sverige. De andre har jeg ingen anelse om. I Storbritannien og Irland hedder de bare "Three"

0 0
Urbanus 11-03-2014 16:02:50

3 opererer lige præcis i de lande der indgår her, ser jeg: http://en.wikipedia.org/wiki/Hutchison_3G
Det er så forklaringen på at det lige præcis er i de lande dette virker, og desværre ikke i Tyskland, Holland og Norge (som ellers er tæt på Danmark).

De andre operatører tøver, da de ikke har netværk i særlig mange af de europæiske lande: http://politiken.dk/forbrugogliv/digitalt/ECE2231868/gratis-roaming-har-lange-udsigter-for-tdc-kunder/

Så er det man ærgrer sig over at nogle af de store operatører på det europæiske marked, som Vodafone, T-Mobile, O2 og Orange, ikke opererer i Danmark.
Jeg ville ellers uden tvivl hoppe over på det første selskab der kunne tilbyde gratis roaming i en bredere vifte af europæiske lande!

0 0
Naggie21 11-03-2014 13:25:34

Fedt. Jeg skal til London i slutningen af marts/starten af april. Går ud fra at "Three" går under deres eget selskab, så man får fuld knald på forbindelsen ikke?

Det er i øvrigt ikke noget nyt med Sverige. Svenske og danske 3-kunder, har kunnet bruge hinandens netværk siden starten i 2003 eller 2004.

0 0
Naggie21 11-03-2014 13:30:23

Gælder det forresten alle deres abonnementer?

0 0
Thomas Ulvedal 11-03-2014 13:50:41

Det skulle blive inkluderet i hovedparten af deres eksisterende abonnementer ifølge 3. Det hedder 3LikeHome

Mvh
Thomas
Mobilsiden.dk

2 0
Urbanus 11-03-2014 13:01:47

Det er den bedste nyhed længe! Endelig langt om længe (med hjælp fra EU) vågner telebranchen op, og efterkommer kundernes behov.

Jeg har længe haft 3 som teleselskab, netop fordi de (som de eneste) tilbyder denne service i Sverige, og det er herligt at det nu udvides.

Desværre gælder det endnu ikke i Tyskland (det land jeg oftest rejser i) og Holland (hvor jeg skal rejse til i maj). Men jeg håber det her kun er begyndelsen, og flere lande kommer på hurtigst muligt - så smartphonens mange funktioner kan bruges på de tidspunkter, hvor man har mest brug for dem...

0 0