Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Aktionærer accepterer Nokia-salg til Microsoft

Aktionærer accepterer Nokia-salg til Microsoft

Microsoft har fået deres købstilbud af Nokia accepteret af Nokias aktionærer på en ekstraordinær generalforsamling.

På en ekstraordinær generalforsamling har et stort flertal af Nokias aktionærer nu endegyldigt accepteret købstilbuddet fra Microsoft af Nokias mobilforretning. Det skriver dr.dk.

 - Microsoft køber Nokia - mobilforretningen sælges

Handlen blev offentliggjort i starten af september måned, men har siden manglet accepten fra aktionærerne, men denne er nu sikret. Hele 99,7 procent af de stemmer der var modtaget inden mødet, havde stemt for et salg. Disse stemmer repræsenterede 80 procent af aktierne.

Generalforsamlingen har dog også budt på uenigheder, da flere småaktionærer ikke er tilfredse med salget, samt hele historien om Stephen Elops fratrædelses-bonus på 140 millioner kroner skulle have vakt lidt røre.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Lennon 19-11-2013 20:26:39

Hvad var plan B ?

0 0
Onkel_Per 20-11-2013 20:04:18

Sikkert de Nokia'er med Android som rygter siger allerede lå klar i skuffen!

0 0
Lennon 19-11-2013 20:25:09

Skriv din kommentar til artiklen her..

0 0
Dade 19-11-2013 16:44:15

tror ik det kommer til at betyde den store forandring for Nokia med Microsoft ved roret, men det bliver nok sværre for HTC/Samsung/Huawei at komme frem på windows phone da Microsoft nok vil veje egne interresser højest i kampen og at tage markedsandele fra Android/iOS.

0 0
Peter Frederiksen 21-11-2013 01:31:07

Samsung har droppet WP (og RT), og det gjorde de tilbage i Marts.

Jeg fulgte med i Samsung developer Day i Mandags via en twitter strøm, hvor Samsung havde mere eller mindre droppet R&D på WP siden.

0 0
Tobias 19-11-2013 20:13:44

Nej for MS kommer ikke for Nokia rore Nokia har solgt deres mobilforretning ikke selve nokia MS bruger må også kun bruge nokia navnet på de nuverne modeler og ikke nye så det kommer nok til af hede Lumias

0 0
19-11-2013 16:10:35

Hvad skal man sige til det!
Nokia laver sindssyge lækker telefoner i øjeblikket man må håber det forsætter under Microsoft..
Men det er sgu bittersødt!!

0 0
hellas7 19-11-2013 17:18:18

Jeg ved godt, hvad jeg skal sige: Jeg synes det er meget ærgerligt, at Nokia ikke længere er med i kampen om at lave verdens bedste telefoner, efter nogle - efter min mening - forfærdelige år med Symbian synes jeg, at de kom stærkt igen på windows phone

0 0