Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Analytiker: Ny iPad frister næppe nylige købere

Analytiker: Ny iPad frister næppe nylige købere

Den nye iPad holder Apple på forkant med konkurrenterne, men den giver ikke iPad 2-ejerne god grund til at opgradere, lyder det fra analytiker.

Apple er kun få skridt fra at sende en ny udgave af den populære iPad på markedet, men man skal ikke forvente at se en syndflod af nuværende brugere, som vælger at opgradere.

I hvert fald ikke hvis de har købt en iPad 2 for nylig, vurderer analysechef Anders Elbak fra analysehuset IDC.

- "Jeg tror stadig, at det - trods en hurtigere processor og højere opløsning på skærmen - kan blive svært at overbevise folk, som har købt en iPad 2 for nylig, om, at de skal have en ny. Der mangler objektivt en overordnet grund til at skifte, hvis man har en iPad i forvejen. Men den nye iPad er klart med til at holde Apple på forkant med konkurrenterne," siger Anders Elbak ifølge business.dk.

Han tvivler på, at skærmopløsningen kommer til at spille den helt store rolle, når man spiller og ser film på en 9,7"-skærm. Til gengæld tror han, at den høje opløsning kan komme Apple til gavn i kampen om e-bøgerne.

- "Her vil teksten stå roligere og nærme sig kvaliteten på de dedikerede e-bogslæsere, som ikke kan andet end netop e-bøger," siger Anders Elbak.

Den nye iPad er salgsklar i Danmark fra den 23. marts.

Læs Mere:
- Prisfald på iPad 2
- Alt om The new iPad

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Ravnen1 12-03-2012 12:36:54

Grunden til at baggrundsbelyste skærme er dårlige at læse på, er jo fordi at de er baggrundsbelyste(og har en reflekterende overflade). Opløsning har meget lidt at sige i den sammenhæng.

Jeg har selv en eInk ebogslæser som er uendeligt meget bedre at læse på. Til gengæld vil ipad være fin til blade, pdf´er med tegninger o.l.

0 0
David 12-03-2012 12:40:35

For mit vedkommende er det den dårlige opløsning, hvis teksten er stor nok, har jeg intet problem med at læse i timevis på min iPad. Men skriften skal skaleres så meget at man skal bladre konstant, før teksten ikke er pixeleret.

0 0
ihk 10-03-2012 10:09:51

Kritikerne burde se på det store billede. Da Apple kom med den første iPad var det en revolution: før iPad ville ingen have tabletter - den satte gang i markedet for tablets.

Det kan ikke forventes at Apple hvert eller hvert andet år kan komme med noget der revolutionerer i samme skala som den originale iPad. iPad 2 er stadig nr. 1 tablet i markedet. Ingen af konkurrenterne har kunnet overgå den snart et år gammelt iPad. Hvis man udelukkende kigger på specs vil andriod/Windows tabletter nok i nogle tilfælde have bedre end iPad.

Men specs er ikke alt. Det afhænger af hvordan det arbejder med sammen med software. iPaden har det største marked. Der er flere udvælg af spil og andre applikationer. Hvad skal jeg 1.5 tegra 3 proc. når der ikke er stor udvælg af applikationer der udnytter det? Der er ikke behov for 1.5 GHz for at kunne tjekke mail og flytte rundt med nogle widgets?

0 0
MGApcPro 09-03-2012 14:44:06

http://www.youtube.com/watch?v=RFZrzg62Zj0
Jeg har måske en Android telefon, men jeg vil vente på windows 8 tablets -_-
En Transformer Prime, som kører Windows 8 ville være Awesome O_O

0 0
Morten 09-03-2012 12:00:21

... og så glæder jeg mig til iPad G3. Jeg kunne simpelthen ikke holde ud at læse på hverken G1 eller G2 ... så jeg glæder mig som et lille barn til at se Retina skærmen ... så skal der læses! :)

0 0
Bo 12-03-2012 09:28:22

Tror du bliver skuffet. Grunden til at det er irriterende at læse på den skærm er ikke dårlig opløsning, men fordi det er en skinnende LCD skærm.
Hvis du vil have en god skærm at læse på, så kig efter f.eks. Amazons Kindle med E-ink.

0 0
David 12-03-2012 12:39:30

For mit vedkommende er det den dårlige opløsning, hvis teksten er stor nok, har jeg intet problem med at læse i timevis på min iPad. Men skriften skal skaleres så meget at man skal bladre konstant, før teksten ikke er pixeleret.

0 0
09-03-2012 10:52:53

Jeg tror de fleste venter nogle generationer med at skifte ud, især hvis det de har nu er af høj kvalitet.

Det er jo ikke forskelligt fra iPhone 4s, det var vel primært en telefon der appelerede til ny iPhonebrugere og ejere af 3gs'ere. Dertil kommer de hartcore fans som står i kø i måneder for at få de nyeste. Det samme gælder vel med iPads

Men det samme gælder formentlig også andre, hvor mange af dem som har en sgsii lige nu vil skifte til en sgsiii når den kommer.

0 0