Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Android 4.4 KitKat og Nexus 5 er officiel

Android 4.4 KitKat og Nexus 5 er officiel

Google har torsdag officielt præsenteret den nye LG Nexus 5 med Googles eget styresystem Android i version 4.4 KitKat.

Endelig, efter lang ventetid og massive rygter er LG Nexus 5 og Android 4.4 KitKat officielt blevet præsenteret.

Intet varsel om store events eller lignende. Google har nærmest ”bare” udsendt presseinformation.

 - Google Nexus 5 by LG - pris og tilgængelighed

Men nu er den her: LG Nexus 5 med følgende specifikationer:

- 4,95 tommer skærm, 1080p HD
- Snapdragon 800 processor
- Adreno 330
- 2GB RAM
- 1,3 megapixel frontkamera
- 8 megapixel OIS primært kamera
- Dual band WiFi
- LTE 1/2/4/5/17/19/25/26/41
- Bluetooh 4.0
- 2.300 mAh batteri
- Android 4.4

Se Googles ”I Do” videopræsentation af LG Nexus her:

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

clinten 02-11-2013 16:55:35

http://reviews.cnet.com/google-nexus-5/

0 0
Rena 01-11-2013 13:17:46

Kommer 32GB version til Danmark?

0 0
Lasse Møller Jacobsen 01-11-2013 00:35:59

Gad godt at eje en mobil med stock android, men måske lidt dumt at nedgradere min LG G2 med 3000 mah til 2300 mah..

0 0
Arthur 01-11-2013 02:27:18

Ikke den nemmeste løsning, men du bør overveje at unlocke din G2 og derefter flashe den med en "clean" rom.

For ren telefon mæssigt, så fejler din G2 absolut ingenting :)

0 0
Morten Jensen 01-11-2013 09:13:29

Og jeg kan kun anbefale at installere en clean ROM på g2'eren. Ikke fordi stock ROM'en er decideret dårlig, den er faktisk overraskende god, men for netop at få den nyeste Android version osv.
Jeg kører selv CyanogenMod 10.2 (Android 4.3) på min LG G2.

0 0
Peter Jensen 31-10-2013 22:33:09

Vil den kunne købes i USA og bruges i DK? Hvordan er frekvens koderne på denne? Og er mest interesseret om den kan virke på TDC netværk 4G??

0 0
joha5814 31-10-2013 23:25:05

Thomas Larsen tager fejl! 4G kan godt bruges da dens radio kan modtage 2600 MHz, som er den frekvens TDC bruger til deres 4G netværk :D

0 0
Thomas Larsen 01-11-2013 04:15:41

2600 MHz er band 7 som den amerikanske model ikke understøtter.

0 0
Claus Krogsgaard-Mattsson 01-11-2013 11:56:15

Og heller ikke bånd 3 eller 20, så den vil ikke virke med nogle af de LTE net der pt. er aktive i DK...

0 0
03-11-2013 18:30:42

Den kommer i to udgaver. En til Nordamerika og en til resten af verden. Den vi får har LTE bånd der understøttes af vores teleselskaber, så ingen panik ;-)

0 0
Morten Jensen 04-11-2013 10:33:41

N - Det tror jeg ikke der er nogen der er i tvivl om. Peter Jensen spørger, om han vil kunne købe telefonen i USA, og anvende LTE herhjemme.

0 0
Dennis Jung Møller 05-11-2013 00:00:37

Ja, så vi er enige om, at man sagtens ville kunne købe den hvor som helst (undtagen USA) og ikke opleve nogen ulemper ved selve telefonen og dens funktioner? Skal til Italien sidst på ugen og London sidst på måneden, så overvejer om jeg skal købe den der til en noget lavere pris :)

0 0
04-11-2013 11:03:56

Ja du har ski da ret :-)

0 0
Thomas Larsen 31-10-2013 22:52:24

2G/3G burde virke, LTE gør ikke.

0 0
Peter Jensen 31-10-2013 22:54:20

Æv.. Det jo sindssygt hvor meget pris forskel der er og kan simpelthen ikke vente til den kommer til Danmark

0 0
Arthur 31-10-2013 22:29:16

Er det kun mig som er lidt skuffet over de specs?

0 0
02-11-2013 01:11:09

Skuffende at den har et lille, indbygget batteri, der næppe kan udskiftes. Det er højst sandsynligt fastmonteret. Dermed dør telefonen efter 1-2 år alt efter om det er li-pol eller li-ion. En dyr smartphone bør kunne holde mindst 5 år. Selv de gamle Nokia og Eriksson kunne køre i 5-10 år, hvis bare man skiftede batteriet ca. hvert andet år.

0 0
Mads 05-11-2013 14:16:09

Så er det overraskende nok heller ikke en dyr smartpohne idet den kun burde koste et par tusind :)

0 0
06-11-2013 00:30:53

Ja altså hvis den koster max 2000 kr. vil man kunne forsvare at den dør sammen med batteriet inden for 1-2 år, hvilket mange andre smartphones jo også gør. Fx HTC One som er vanskelig for selv eksperter at reparere eller udskifte batteri på.

Det er jo egentlig noget værre miljø-svineri. Køb - smid væk...

0 0
clinten 31-10-2013 22:50:35

Hvad havde du regnet med Arthur ?

0 0
Arthur 01-11-2013 00:28:56

Lidt større batteri, lidt flere MP på kameraet og med min. 60 fps i optagelse. Regnede med 60 fps, men håbede på 120.

Det er bare lige det jeg tænkte på. Det er ikke en katastrofe, men jeg mener at der kunne komme bare liiiiidt mere juice på :)

0 0
Rena 31-10-2013 22:08:56

Håber at, jeg kan finde penge til Nexus 5 til January :)

0 0
Thomas Hansen 31-10-2013 21:47:50

Nu er John G ret god til at give top karakter til næsten samtlige telefoner han tester. Why john ?

Bla. din anmeldelse af Huawei Ascend p2 landede på 5 ud af 6, men så kom Nikolaj Sonne på banen med en anmeldelse og crap en lorte tlf med RIGTIG MANGE fejl.

Så mit spørgsmål til John G ? får du ekstra mønt for at give gode anmeldelser ???

Dine anmeldelser er jeg ikke helt enige med, men dog er det et godt site ellers og jeg bruger det meget ellers..

ps: ved godt mit indslag ikke har noget med Nexus 5 at gøre. sorry, men vidste ikke hvor jeg ellers skulle skrive dette !!!!!

god vind til alle

0 0
Mekiee 31-10-2013 21:32:06

Synes nu det er lidt ærgeligt at, google har valgt ikke at opdatere galaxy nexus til kitkat! Bare fordi den er over 18 måneders grænsen!

0 0
Jacob 31-10-2013 21:48:26

Well, hvis den nu bliver dårligere af opdateringen, fordi hardwaren ikke kan følge med, så kan jeg da godt forstå det.

0 0
hellas7 31-10-2013 23:22:46

det er bare sådan lidt underligt når Android og Google slår sig op på valgfrihed, at man ikke bare får valget om man vil opdatere eller ej. Hvis det var så slemt, kunne de bare advare om at telefonen kunne blive langsommere efter opdatering

0 0
01-11-2013 10:02:05

og hvis de havde gjort det, så ville du brokke dig over at nogle af deres modeller laggede. Det handler ikke om åbenhed...Men jo jeg syntes også det er for dårligt at de ikke understøtter den længere. Så gammel er den heller ikke.

0 0
Thomas Larsen 01-11-2013 10:06:52

Ja, det er lidt sjovt de har trods alt gjort Android mere low-end venlig, så det er bestemt nok en politik de selv skal genoverveje, især siden at Nexus 4 snart også udegår af deres supportlevetid.

0 0
02-11-2013 00:01:14

Har dog læst mig frem til at det skulle TI der skulle være synderen, da deres SoC ikke kommer til at supportere kit kat.... Hvilket lyder logisk, da det mange tilfælde er chipproducenterne der ikke kan få deres drivere færdige.... Men heldigvis for dem, er det altid mobilproducenterne der får skylden :-)

0 0
Thomas Larsen 02-11-2013 09:32:51

Det er selvfølgelig et problem, men ikke et stort uoverkommeligt problem.

Jeg er sikker på at CyanogenMod osv. nok skal få en 4.4 ud rimelig hurtigt til Galaxy Nexus :)

0 0
02-11-2013 15:33:56

Det vil de helt sikkert :-)

0 0
Thomas Larsen 02-11-2013 16:55:31

Og dog :)

Selvom der faktisk allerede er de første 4.4 builds så har den åbenbart problemer lige netop pga. nogle ændringer i 4.4 som ikke lige spiller godt sammen med hardwaren og de tilhørende drivere.

0 0
Thomas Larsen 01-11-2013 09:53:03

At have valgfrihed er ikke ensbetydende med at man har ansvar for alle valg skal eksistere før man kan promovere det.

Det var dog en underlig måde at se tingene an på.

Enheden er kort sagt bare faldet ud af deres supportlivstid, men der er nok stadigvæk en god mulighed for at se CM udgivet til Galaxy Nexus.

0 0
Christian 31-10-2013 20:47:00

Prøv da lige og lyd fornærmet :-/

""Google har nærmest ”bare” udsendt presseinformation""

Hvorfor lave et stort nummer ad det hvis man ikke behøver det? :p

0 0
Thomas 01-11-2013 03:52:11

Der er vist ingen, der lyder fornærmet. Mon ikke skribenten antyder, at Google er rimelig meget ovenpå.

0 0
clinten 31-10-2013 20:46:05

Endelig kom den, glæder mig helt vildt til at se test osv :o)

0 0
Thomas Larsen 31-10-2013 20:47:44

LG sender vel John endnu en uautoriseret kopi som han kan "teste" og sable ned ;)

0 0
Mobilsiden.dk 31-10-2013 21:13:18

Jeg tror nu ikke producenterne er interesserede i dårlige anmeldelser. Og jeg har nu ikke haft en uautoriseret kopi, blot til info :)

0 0
Thomas Larsen 31-10-2013 21:54:32

Nu er Google jo kunden, så jeg tror nok de var græsk katolske over for hvad de fik.

Det var et Google produkt du fik igennem LG :)

0 0
Jacob 31-10-2013 21:26:43

Jeg tror dette kaldes ironi :-)

0 0