Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Android størst - men iPhone dominerer på dataforbruget

Android størst - men iPhone dominerer på dataforbruget

Nye tal fra Danske Bank understøtter endnu engang, at Apples iPhone bruges langt hyppigere end tilfældet er med Android-telefoner.

Download-tal for applikationen MobilePay efter de første seks uger.
Download-tal for applikationen MobilePay efter de første seks uger.

Apple fortalte under præsentationen af iOS 7, at iPhone-brugerne benytter deres mobil langt mere end Android-brugere gør.

 - Apple-brugere benytter mobilen mest

Disse tal underbygges nu også af den populære applikation MobilePay fra Danske Bank, som kan bruges af alle Android- og iPhone-brugere – uanset hvilken bank de har.

Danske Bank har netop offentliggjort nogle nye tal, som viser at 77 procent af dem, der har downloadet applikationen har en iPhone. Det lader ”kun” 23 procent tilbage til Android-telefoner – selvom der findes langt flere Android-telefoner på verdensplan end iPhones.

De fleste applikationsudviklere kan nikke genkendende til de tal, som Danske Bank har offentliggjort, og vi har også selv haft omtalt lignende tal fra Nordeas mobilbank, samt mobilspillet Hugo.

Du kan læse flere fakta om MobilePay her.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

masch 20-06-2013 13:35:23

Det har helt klart noget at gøre med markedsføring, som nogle også nævner. At kvotere Appel og mene man underbygger deres statement er heller ikke særligt validt når der ikke fremvises tal for iPhone vs. Android i DK.
Danske Bank har markedsført appen som en iOS app, igennem deres reklamer, på hjemmesiden hvor de fremviser facts, app ikonet og endda app layouet er iOS venligt.

0 0
Brian Tanggaard 20-06-2013 13:26:50

Jeg har en Android, Men jeg vil ikke hente det program da man kun kan betale 128 kr. + jeg kender ikke nogle som bruger det og jeg har mit dankort. Så hvad skulle jeg bruge det til

0 0
Andreas 20-06-2013 13:17:42

Denne her artikel er fuldstændig håbløs. Få den fjernet, NU.
Hvordan kan man lave sådanne tåbelige konklusioner? Tænk jer da om. Det er pinligt!!!

Danmark er et iPhone land. Det burde da være klart for en hver. Her er da langt flere aktive iphones end Android enheder.

Det kan godt være, at Android har flere aktive enheder på verdensplan. Det er heller ikke overraksende, når Android næsten har 90% har det kinesiske marked. Så er er det klart at de har flest enheder i verden.

Det er langt mere lige i Europa og USA, og især her i Danmark er vi meget glade for iPhones. Måske fordi vi har alt for mange penge at forbruge for.

Det skulle ikke undrer mig, at Apple og iPhone har omkring 70% af smart phone markedet herhjemme. Bare tag en tur i byen, og se hvor mange der flere der går rundt med en iphone, i forhold til en Android telefon. Det er jo helt grotesk herhjemme

Man bliver nød til kun at bruge danske tal, når man laver sådan en artikel. Ellers kan man ikke rigtig bruge det til noget.

0 0
Lars 21-06-2013 06:20:49

I Danmark 4 ud af 10 smartphones er iPhone, jf. http://iphoneguide.dk/nyheder/apple-slar-samsung-af-banen-i-danmark/

0 0
21-06-2013 07:30:49

Jeg er ikke i tvivl om at det er rigtigt, men virkeligt et dårligt medie valg at skulle bevise det med :-)

0 0
Lars 21-06-2013 14:27:17

Det er en artikel der refererer til Elektronikbranchens årlige forbrugerundersøgelse, så det er sikkert rimeligt sagligt.

0 0
bimsebasse 20-06-2013 13:35:11

Rolig nu. Jeg har vænnet mig til at når Lene B. skriver en artikel, så bliver det en Apple-fanboy-smøre uforstyrret af journalistik. Træk på skulderen eller grin lidt.

Udover at iPhone er kæmpestort i DK - i øvrigt fortjent efter at have været klart foran på både smartphone- og tabletfronten de første par år - så er der ingen billige iPhones, dvs. at især 50+ere der bare skal have en telefon og ikke har brug for nymodens pjat er mere tilbøjelige til at stå med en billig Android-model, og de trækker vel alvorligt nedad i appdownload- og dataforbrugsstatistikker.

På verdensplan går udviklingen jo kun en vej, men den artikel bliver nok ikke skrevet af Lene B...

0 0
Lars 20-06-2013 06:22:39

Skyldes nok at størstedelen af Androids markedsandele er domineret af de helt billige modeller, hvor brugerne måske ikke har sat sig meget inde i en smartphones muligheder, men bare har købt en billig smartphone fordi "sådan en skal man da have".

0 0
Per 20-06-2013 12:44:31

sikke noget bavl at skrive. En billig Android kan lige så meget som en dyr Android/IOS, den er bare langsommere og skærmen/kamera er måske ikke lige så god.
Jeg tror nærmere, at Danske bank bruger "kun" en Iphone i reklamen, så der er nok mange som ikke tror den kan hentes til Andoid.

Når man så taler om virus eller ej, så er der lige så stor risiko for at få det på IOS som det er på Andoid ( hvis man surfer på nettet). Rigtigt der er flere "beskidte" apps til Andoid, men virus kan lige så godt komme fra den almindelig surfen på nettet.

Smartphones er små computere, og lige som man beskytter sin computer med et antivirus program, burde man også downloade et til sin smartphone, lige meget om du har den ene type eller den anden.

0 0
Lars 21-06-2013 06:15:40

Du skal vist lige læse, hvad jeg skriver en gang til. Jeg taler ikke om, hvad en billig Android telefon KAN, men om hvad ejere af en billig model bruger den til.

0 0
Per 20-06-2013 12:46:31

desuden havde der ikke været som stor andel til Iphone, hvis ikke der har været så mange firmabetalte Iphones.

0 0
Martin 20-06-2013 10:51:25

Helt enig. Desuden har mange en billig Android tablet som alternativ til enten deres dyrere ditto eller iPad. Måske er det så børnene som bruger den ekstra tablet, og de downloader nok ikke så meget. Og slet ikke MobilePay :)

0 0
Cebastian 19-06-2013 18:25:43

Men nu er MobilePay et nyt dansk produkt, og jeg ved nu ikke om produktet er blevet hentet i særlig høj grad internationalt. Og hvis jeg skal kunne dømme noget fra det danske folk, især i København, så er iPhones stadig langt det mest populære. Det har måske også noget at sige?

0 0
19-06-2013 20:04:21

Ja, det er vanvittig journalistik. Man har tidligere fundet ud af at Danmark er et iphone land, så kræver det jo nok ikke en phd at finde ud af at danske apps bliver hente mest af ios brugere :-)

0 0
TF 19-06-2013 21:02:27

Så du mener at 77% af danskerne har iphone, den hopper jeg ikke på, jeg tror nærmere det tal er 35% max

0 0
19-06-2013 21:29:31

Ehmm nej, hvor har jeg påstået det?

0 0
TF 20-06-2013 00:35:30

Beklager jeg glemte et lille ?

Så du mener at 77% af danskerne har iphone ? den hopper jeg ikke på, jeg tror nærmere det tal er 35% max

0 0
20-06-2013 09:44:39

Nej, jeg ved ikke hvor du har lært at læse/regne. For det første har jeg ikke skrevet noget om et eller andet antal. For det andet så er der vist lidt mere end 200.000 indbyggere i Danmark og denne "undersøgelse" er jo baseret på 200.000 installerede apps. Så nej tror ikke at 70% af danskerne har en iPhone. Så stop nu med at prop udalelser/ord i munden på folk.

0 0
Thomas Larsen 19-06-2013 16:13:39

Gad vide om det ikke har noget med at bruge youtube videoer til musikafspilning?

0 0
Runigj 19-06-2013 18:24:49

Jeg tror også det spiller ind, angående sikkerheden. At der kører den ene efter den anden skramme kampagne, fra sikkerhedsfirma angående android! Kommer igen og igen med at Google skulle gøre som Apple! Når det handler om bank applikationer, tør almindelig forbruger slet ikke at hente den. Hvad nu hvis vi får virus. Den har jeg hørt så mange gange! Hvor iPhone forbrugere tag hovedet under armen og henter alt det de har lyst til! Apple passer på os... Det tror jeg spiller en lille rolle men i må endelig sige til hvis i sys jeg tager fejl.

0 0
TF 19-06-2013 21:05:54

Jeg tror nu kun det er lidt mere avancerede smartphone brugere der har bidt mærke i de undersøgelser, så jeg tror ikke de har den store effekt overhovedet.

0 0